آمادگی ثبت رویداد های زنجان در فهرست رویدادهای  بین المللی داریم

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، با بیان اینکه برنامه ما برای رویداد های زنجان،ثبت بین الملی رویدادها است، گفت: در صورت تحقق شروط و نکات لازم، آمادگی ثبت رویداد های زنجان را در فهرست رویداد های بین المللی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، علی اصغر شالبافیان شامگاه جمعه(۷ مهرماه) در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان زنجان، ضمن تبریک هفته گردشگری با بیان اینکه طی یک سال اخیر بنده توفیق داشتم در دو رویداد مهم زنجان که در تقویم کشور به ثبت رسیده است شرکت کنم، اظهار کرد: از یوم العباس که شکوه یک رویداد آیینی را به نمایش می‌گذارد تا جشنواره آش ایرانی که ریشه و جوهره هر دو رویداد مهمان نوازی و مهربانی مردم این استان است.

وی با بیان اینکه شعار زنجان میزبان مهربان به درستی برای این استان انتخاب شده است، افزود: شاید بتوانیم این استان را در صدر استان هایی که برگزار کننده رویداد های مهم کشوری از جمله صنایع دستی ، خوراک ، کشاورزی و... نام ببریم محقق نمیشود مگر زمانی که مردم شهر و مردم این استان علاقه مند به آمدن مهمان باشند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه استان زنجان در ایام اوج سفر کمترین عدم رضایت مندی را از مسافران دارد، بیان کرد: در حوزه گردشگری نیز اقدامات بسیار خوبی طی ۲ سال اخیر در استان زنجان  انجام شده است که ریشه در همدلی مسئولین مختلف استان دارد.

شالبافیان با اشاره به اینکه کار ما ایجاب می کند که استان ها را در حوزه گردشگری مقایسه کنیم، اظهار کرد: امروز ما با زنجانی مواجه هستیم که یک محور و  مسیرهای متعدد گردشگری به آن اضافه شده است، که  شهر زنجان با اضافه شدن و تکمیل محور سبزه میدان و افزوده شدن تأسیسات اقامتی کاملا یک محور گردشگری با استانداردهای بین المللی خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای اینکه سهم مسافران بین المللی  این استان افزایش یابد، مردم استان با مهمان نوازی برای پذیرش گردشگران را در حد اعلا دارد و آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و شخصیت های برجسته  علمی و مفاخر را در استان دارید که میتوان بر این اساس رویداد های متعدد را ثبت کرد و شناساند.

این مسئول با بیان اینکه استان زنجان در طول ۲ سال اخیر بیشترین توجهات را از سوی شورای برنامه ریزی استان در حوزه گردشگری دریافت کرده است ادامه داد: این مهم مستلزم معرفی هرچه بهتر و بیشتر این جاذبه ها و فراهم آوردن برخی زیرساخت ها است.

شالبافیان با بیان اینکه برنامه ما برای رویداد های زنجان ثبت بین الملی رویداد ها است، افزود: در صورت تحقق شروط و نکات لازم، آمادگی ثبت رویداد های زنجان را در فهرست رویداد های بین المللی داریم و برای تولید محتوا و انتشار این صحنه های شادابی و نشاط باید بیشتر تدبیر کرد و به همان اندازه که برگزاری رویداد اهمیت دارد انتشار این صحنه ها و جلوه ها نیز اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی استان زنجان از ۷ الی ۱۱ مهر ماه با حضور ۳۱ استان از سراسر کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha