کد خبر: 204987
۸ مهر ۱۴۰۲، ۷:۲۵
ورود گردشگران به کشور ۳۸ درصد رشد یافت

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گفت: طی ۶ ماهه سال جاری تعداد گردشگر ورودی ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر است که نسبت به سال گذشته رشد ۳۸ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، علی اصغر شالبافیان شامگاه روز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ جشنواره در سطح کشور سالانه برگزار می شود، اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۳۰ جشنواره در استان زنجان برگزار میشود که ۴ رویداد مهم زنجان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر تنوع رویدادها بسیار زیادی از جمله کشاورزی، فرهنگی، خوراک و.. دارد، افزود: برگزاری این رویداد ها علاوه بر اینکه ریشه فرهنگی دارد کمک به توسعه کشور نیز دارد و انسجامی که خانواده ها برای برگزاری تهیه آش و رقابت ایجاد شده و فرصتی برای جذب گردشگر را ایجاد کرده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه این جشنواره ملی آش ایرانی تا شانزدهمین دوره خود به هدف اول خود انسجام و تعامل فرهنگی خود دست پیدا کرده است، بیان کرد: در این جشنواره علاوه بر حضور ۳۱ استان از کشور هایی همچون روسیه نیز حضور داشته که انتظار میرود در سال های بعدی حضور کشور های دیگر نیز اضافه شود.

جشنواره آش ایرانی قابلیت بین المللی شدن را دارد

شالبافیان تصریح کرد: در خصوص جذب گردشگر استان کار بسیار زیادی دارد که نیازمندیم این رویداد هرچه بیشتر معرفی شود و زمان بندی آن از قبل مشخص شده و محتوای تولید شده نشان دهنده شور نشاط و رقابت مردم را به گردشگران داخلی و خارجی نشان داده شود تا بازدید های گردشگران به این رویداد اضافه شود چرا که این رویداد  قابلیت بین المللی شدن را دارد.

رشد ۳۸ درصدی ورود گردشگر به کشور در سال جاری

وی در بخش دیگری در پاسخ به سوال خبرنگاران  با اشاره به تعداد گردشگران ورودی در سال ۱۴۰۲ ، اظهار کرد: طی ۶ ماهه سال جاری تعداد گردشگر ورودی ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر است که نسبت به سال گذشته رشد ۳۸ درصدی را نشان می دهد.
لغو روادید با کشور ها در حال انجام است

این مسئول با بیان اینکه برنامه لغو روادید با کشور ها در حال انجام است، افزود: لغو روادید عراق و روسیه انجام شده است و اولین ورود لغو روادید با روسیه دوشنبه هفته گذشته به کشور بود و در حوزه کشور چین ما جز ۲۰ کشور اول مورد توصیه دولت چین قرار گرفته ایم و برنامه لغو روادید با کشورهای دیگر نیز به دولت پیشنهاد شده است که امیدواریم تصویب شود.

زنجان آمادگی پذیرش تورهای ۲ روزه را دارد / پروژه سبزه میدان قابلیت تبدیل شدن به محور گردشگری

شالبافیان با بیان اینکه شهر زنجان شهر جهانی ملیله است، بیان کرد: نشان دهنده این است که این شهر میتواند غیر از ملیله که خاستگاه این استان و شهر است میزبان صنایع دستی سایر استان ها هم باشد.

وی اظهار داشت: پروژه سبزه میدان نه تنها میتواند یک محوری برای نمایش گذاشتن و فروش صنایع دستی زنجان و سایر استان ها باشد بلکه کاملا قابلیت  این را دارد که به یک محور گردشگری تبدیل شدن را دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به بازدید انجام شده از پروژه سبزه میدان، گفت: زنجان آمادگی پذیرش تورهای بیش از دو روز را دارد که لازمه این امر نیز تکمیل اقدامات در حال انجام در حوزه ایجاد محورهای گردشگری جدید و تقویت زیرساخت ها و تولید و انتشار محتوا برای گردشگران داخلی و خارجی است.

استان زنجان جز کمترین نارضایتی ها توسط گردشگران در اوج سفر

شالبافیان با بیان اینکه یکی از مزیت های استان زنجان این است که محور مواصلاتی با چندین استان زنجان پرجمعیت است،اظهار کرد: باید از این ظرفیت مهم استفاده کرد و زنجان را بیش از پیش محل اقامت گردشگران قرار داد.

وی با اشاره به روحیه مهمان نوازی مردم زنجان که ریشه در فرهنگ ها و آداب رسوم دارد و یک بستر مناسبی برای جذب گردشگر است، خاطر نشان کرد: این استان جز استان هایی است که کمترین نارضایتی را در اوج سفر به مسافران داشته است که نشان دهنده این است مردم استان از نظر روحیه پذیرش مسافر استان آماده و مستعدی است.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha