مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اقدامات شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ در جمع اصحاب رسانه بیان کرد

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اقدامات شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ در جمع اصحاب رسانه بیان کرد

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز دوشنبه دهم مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه های مختلف اهم اقدامات و فعالیت های شش ماهه اول و برنامه های آینده را بیان کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در ابتدای صحبت خود گفت: نماز قلب خانواده است، لذا در خانواده‌ای که نماز نباشد، قلب آن خانواده راکد خواهد شد و خبری از اخلاق نیست، چرا که از ابتدا تا انتهای نماز، مفاهیمی است که می‌خواهد انسان را متخلق به اخلاق قرآنی کند.

وی با بیان اینکه گفتمان سازی نماز در خانه، مدرسه و محافل عبادی از برنامه‌ها است، افزود: نماز قویترین عنصر تربیت یک نسل است. نظم، توجه، تمرکز، تعهد همه در نماز نهفته و یک طرح انسان ساز است.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: اگر نهال نماز در زندگی تقویت شود، آنگاه اخلاق در آن خانواده رعایت می‌شود، بنابراین اگر در خانواده‌ها به نماز تاکید شود، آثار تربیتی آن بر فرزندان نمود پیدا خواهد کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و تاکید ستاد اقامه نماز بر نسل جدید و نقش مهم خانواده در تربیت فرزند و ترویج نماز، ۹۶ نشست خانواده و دانش آموزان با حضور ۶ هزار و ۱۲۲ نفر، در تابستان امسال برگزار شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری، سه مسابقه هم با عنوان نماز در آموزه رضوی، یاران خورشید و نماز در کلام نور با همکاری خوب رادیو ملی زیارت در مناسبت های مختلف برگزار که در مجموع ۱۴۴ هزار نفر از سراسر کشور شرکت کردند.

سبحانی‌نیا اظهار کرد: برپایی نمایشگاه عکس با محوریت آیات نماز و نماز عاشورا به صورت تلفیقی از دیگر برنامه‌های ما در طول سال جاری بود.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اضافه کرد: عملکرد دستگاه‌های استانی و شهرستانی از طریق سامانه سجاده پیرامون موضوعات و اجرای برنامه‌ها در حوزه نماز ارزیابی شد که ۸۰ سازمان براساس برنامه‌های ابلاغی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد چند سازمان به عنوان سازمان‌های موفق اعلام شدند که مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی افزود: برنامه‌های در دست اجرای ستاد اقامه نماز شامل برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان زنجان است که آذرماه برگزار خواهد شد، این اجلاس با موضوع ارائه راه حل مشکلات در اقامه نماز برگزار می‌شود.

سبحانی نیا ادامه داد: برگزاره جشنواره ادبی-هنری فجر تا فجر از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز است که آذرماه برگزار خواهد شد، همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت سیره رضوی نیز در دستور کار است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بیان کرد: آنچه برای ما اولویت دارد، گفتمان‌های دانش‌آموزی است که با هماهنگی آموزش و پرورش کارگاه‌هایی در این خصوص با محوریت نماز در مدارس برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کمک به بهره‌برداری از پروژه احداث و تکمیل نمازخانه‌های مناطق محروم از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی ستاد اقامه نماز پیگیری خواهد شد. همچنین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در چندین شهر برگزاری برنامه شب شعر با محوریت نماز را در دستور کار داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha