کارگاه آموزشی موقوفه دکتر علینقی‌کنی قائمشهر افتتاح شد

همزمان با چهارمین روز از هفته وقف، کارگاه آموزشی موقوفه مرحوم دکتر علینقی‌کنی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، مدیر کل فنی و حرفه‌ای مازندران، فرمانده سپاه قائمشهر، فرماندار قائمشهر، رئیس اوقاف و امور خیریه قائمشهر و جمعی از مسئولین شهری و استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، همزمان با چهارمین روز از هفته وقف، کارگاه آموزشی موقوفه مرحوم دکتر علینقی‌کنی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، مدیر کل فنی و حرفه‌ای مازندران، فرمانده سپاه قائمشهر، فرماندار قائمشهر، رئیس اوقاف و امور خیریه قائمشهر و جمعی از مسئولین شهری و استانی به بهره‌برداری رسید.

به گفته علی فتحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر، کارگاه آموزشی موقوفه دکتر علینقی‌کنی در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

کارگاه آموزشی موقوفه دکتر علینقی‌کنی قائمشهر افتتاح شد

علی فتحی افزود: این واحد آموزشی یکی از بزرگترین طرح های موقوفی مازندران به شمار می رود و در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با هفت کلاس درس احداث شد.
وی، میزان هزینه صرف شده برای خرید تجهیزاتی از قبیل ۱۵ عدد چرخ خیاطی، کامپیوتر و غیره را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمام هزینه های صرف شده برای ساختمان، تجهیزات از محل درآمد موقوفه دکتر علینقی کنی بوده است.
فتحی با اشاره به اینکه از پارسال تاکنون ۱۱ وقف جدید ثبت شد گفت که تعداد موقوفات منفعتی ۲۲۰ مورد و انتفاعی ۶۸۰ موقوفه است.
وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال گذشته نسبت به تنظیم قرارداد اجاره موقوفه ۶۰۲ سند اقدام کرده ایم، گفت: امسال در این مدت با همکاری دهیاران به ۶۷۲ مورد رسیده است که نسبت به تنظیم قرارداد اجاره موقوفه اقدام کرده ایم.

فتحی با تاکید براینکه درآمد موقوفات به حساب دولت واریز نمی شود، گفت بلکه تمام این درآمدها در این شهرستان هزینه می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر در ۶ ماه نخست پارسال درآمد موقوفات بیش از ۳۸ میلیارد ریال بود، گفت : در ۶ ماه نخست امسال این درامد به ۷۲ میلیارد ریال رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha