اعتبار اختصاصی مساجد ناچیز است/ افزایش ۸۷ درصدی درآمد موقوفات زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اعتباراتی که به مساجد اختصاص پیدا میکند بسیار ناچیز و توقع مردم بسیار زیاد و بحق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی ظهر روز پنجشنبه(۱۳مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه مدیران استانی اوقاف را با افزایش درآمد می سنجند، اظهار کرد: طی ۶ ماهه سال جاری درآمد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته ۴۲۱ درصد افرایش داشته است که رتبه اول افرایش درآمد را کسب کرد.

وی با بیان اینکه درآمد موقوفات استان زنجان در طی سال جاری ۸۷ درصد نسبت به سال گذشته افرایش داشته است، افزود: همچمین درآمد سایر منابع  این اداره کل نیز در استان ۳۰۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته را داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت و منابع پشتیبانی، مساعدت های عمرانی در سه حوزه ساخت، تجهیز و تعمیر در سه مصلی نماز جمعه به مبلغ ۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان شده است، بیان کرد: همچنین مساعدت عمرانی به ۴۰ مسجد در سطح استان به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان نیز انجام گرفته شده است.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه اعتباراتی که به مساجد اختصاص پیدا میکند بسیار ناچیز و توقع مردم بسیار زیاد و بحق است، افزود: در سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای یک هزار و ۴۷۲ مسجد و ۱۳۲ امامزاده اختصاص یافت که بسیار ناچیز بود.

وی با بیان اینکه در سال بیش از ۱۵ میلیارد از کمک های مردمی را برای مساجد و امام زادگان اعتبار دریافت میکنیم، خاطر نشان کرد: تحت عنوان طرح مودت امورات مساجد را برعهده میگیرند که اگر این کمک های مردمی نباشد ما نیز نمیتوانیم کاری را از پیش ببریم .


این مسئول با اشاره به طرح امین موقوفات این اداره کل گفت: بر اساس ماده ۵ قانون اوقاف اجازه دارد برای اداره بهتر موقوفات امین استخدام کند تا تمامی وظایف را پیگیری را انجام میدهد که در این خصوص در این استان ۱۷ نفر به عنوان امین بکارگیری شده است‌ و شاهد اتفاقات بسیار خوبی در اوقاف استان بودیم.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه استان زنجان دارای ۳۳ هزار رقبه و دارای ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه است، افزود: در سال های اخیر هیچ موقوفه ای تصرف نشده است و اگر بوده برای سال های پیشین قبل از انقلاب بوده است و موقوفه خواری وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha