اداره کل هنرهای نمایشی دو کرسی در سازمان جهانی مایم دریافت میکند

قائم مقام دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان، از واگذاری دو کرسی در سازمان جهانی مایم به  اداره کل هنرهای نمایشی برای نخستین بار، همزمان با برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم در زنجان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
جعفر گنج خانلو، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان از ۱۷ مهرماه در فرهنگسرای امام خمینی آغاز به کار می کند، اظهار کرد: گروه‌های نمایشی از استان های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، مرکزی، یزد، خراسان رضوی و زنجان در این جشنواره حاضر خواهند شد.

وی به حضور و اجرای هنرمندان ژاپنی، پاکستانی، تونسی، ایتالیایی و ترکیه‌ای در این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: به جز بخش‌های رقابتی، تجربه‌های پویا و بخش ورکشاپ؛ و بخشی نیز مربوط به حضور دو گروه از هنرمندان تهرانی است که اجرای خیابانی در پیاده راه سبز میدان،را خواهند داشت.

قائم مقام دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان؛ با اشاره به اینکه این جشنواره رویکرد آموزشی مورد تاکید است، بیان کرد: برگزاری چهار ورکشاپ در طول این جشنواره برگزار می‌شود که اساتید این دوره‌های آموزشی مارکو جان استوانوویچ، رضا کشاورز، ساسان قجر و میرمحمد رضایی خواهند بود.

گنج خانلو خاطر نشان کرد: یک ورکشاپ نیز برای هنرمندان علاقمند به پانتومیم با حضور هنرمندان ژاپنی نیز برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند از تجربیات این هنرمندان استفاده کنند.

وی اظهارداشت: داوری این دوره از جشنواره را آقایان میرزا متین زارع از ترکیه، رضا کشاورز و حمید عزتی از ایران برعهده دارند.

این مسئول همچنین به حضور رئیس سازمان جهانی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم، اداره ‌کل هنرهای نمایشی با پیگیری‌های دفتر امور بین‌الملل این اداره‌کل با دریافت ۲ کرسی برای نخستین بار عضو سازمان جهانی مایم می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در این دوره از جشنواره علاوه بر توجه به رویکرد آموزشی، علاقمندان می توانند از تمام نمایش ها استفاده کنند و جلسات تحلیل و بررسی آثار نیز با حضور آقایان علی آقاجانلو، حامد شفیع خواه و مصطفی محمودی برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha