۷۳ درصد از مطالبات گندمکاران زنجانی پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۴ هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی پرداخت شد که این مقدار ۷۳ درصد مطالبات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ولی اله زمانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۴ هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان ار بهای خرید تضمینی گندم کشاورزانی که گندم خود را تا مورخ ۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.

وی با بیان اینک بخش اعظمی از بهای خرید تضمینی از طریق بانک عامل(کشاورزی) به گندمکاران پرداخت شده است، افزود: این مقدار پرداخت شده حدود ۷۳ درصد از مطالبات گندمکاران است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، خاطر نشان کرد: مابقی مطالبات گندمکاران نیز به مبلغ ۱۷۹۰ میلیارد تومان در روزهای آتی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
زمانی تصریح کرد: ۴۳۳ هزارتن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۲ برداشت کرده‌اند از طریق ۴۱ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.

وی اظهار کرد: ۶۶ هزار و ۸۴۷ محموله گندم از ۲۶ هزار و ۷۹۷ گندمکار خریداری شده در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

این مسئول ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سالجاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزارتومان تعیین شده است.

انتهای پیام/