پانتومیم بهترین ابزار برای صادارت فرهنگ است

رئیس سازمان جهانی مایم، گفت: پانتومیم ابزار خوبی برای صادرات فرهنگ ها بوده و ایران نیز دارای تمدن و فرهنگ بسیار غنی بالاخص در حوزه داستان گویی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مارکو استوجانوویچ ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه پانتومیم زبان بین المللی است، اظهار کرد: هیچ کشوری در دنیا نداریم که در خصوص هنر پانتومیم سوپر استار داشته باشد و به  این هنر اهمیت بدهند و این کار شما در این خصوص انجام می دهید در کشور فوق العاده مهم است.

وی با بیان اینکه ابتدای این جشنواره با یک دعا شروع شد بسیار مهم و کمک کننده است که جشنواره های دیگر نیز با دعا کردن شروع شود، افزود: خیلی بهتر است که هنر با دعا کردن شروع شود.

رئیس سازمان جهانی مایم با بیان اینکه پانتومیم اولین زبانی است که انسان با آن شروع به صحبت کردن کرده است، و توسط علم نیز به اثبات رسبده است، بیان کرد: زبان بدن اولین زبان است و همه ما در هرکجای جهان میتوانیم  آن را متوجه  شویم.

مارکو استوجانوویچ با اشاره به شعار سازمان جهانی مایم گفت: پانتومیم یک زبان صلح است و تلاش می کند به انسان ها یادآور شود وقتی می توانیم یکدیگر را بفهمیم نیازی به دعوا نیست.

وی با اشاره به اینکه همه ما با دیکشنری غیر کلامی به دنیا آمده ایم، اظهار کرد: لغت پانتومیم یک لغت یونانی به معنی تقلید همه چیز است و یک ارتباطی بین یادگیری پانتومیم و بازیگری وجود دارد.

رئیس سازمان جهانی مایم با اشاره به اینکه اولین روش یادگیری تقلید کردن است، بیان کرد: در پانتومیم بازی هم وجود دارد و نباید این لذت را از آن حذف کرد،  بلکه هنر پانتومیم یک هنر اولیه در مقایسه با دیگر هنرهاست.

مارکو استوجانوویچ با بیان اینکه ما تصور می کنیم پانتومیم هویت  و شخصیت خود را از دست داده است، افزود: در حالی که این هنر  با نوساناتی در طول تاریخ مواجه بوده و هویت پانتومیم به یک شخص بستگی داشت، اما این جشنواره فرصتی است تا محبوبیت این هنر را به دنیا اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه پانتومیم یک هنر سالم است،اظهار داشت: بدن انسان برای حرکت کردن ساخته شده است و صندلی بدترین چیزی است که اختراع شده و نشستن بدترین  عادت برای انسان است.

این مسئول با تاکید بر اینکه هنر پانتومیم در مدارس میتواند برای دانش آموزان عالی باشد، افزود: این هنر همچنین میتواند انسان های ناشنوا را نیز بهم نزدیک و اعتماد به نفس بالایی را نیز کسب کنند.

مارکو استوجانوویچ با بیان اینکه پانتومیم در تمام هنرها وجود دارد و باید با یک دید باز به آن نگاه شود، اظهار کرد:  ما دو کنفرانس بین المللی در خصوص پانتومیم داشتیم و قرار بود در سال ۲۰۲۰ در شانگ های چین کنفرانس برگزار شود که به خاطر کرونا کنسل و بصورت آنلاین برگزار شد.

وی با بیان اینکه ما در سازمان جهانی مایم  احترام به همه چیز را تاسیس کردیم، افزود: ما در کنفرانس بین المللی ثابت کردیم احترام کردن را در این هنر در بین همه وجود دارد.

این مسئول  با بیان اینکه پانتومیم ابزار خوبی برای صادرات فرهنگ ها است، گفت: ایران دارای تمدن و فرهنگ بسیار غنی است بالاخص در حوزه داستان گویی پیشینه بسیار قوی دارد.

مارکو استوجانوویچ خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم که اولین داستان سرایان هنرمندان پانتومیم هستند، و هنرمندان این رشته خیلی خلاق هستند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha