لزوم وجود طرح جامع بر مسئله جوانی جمعیت/ انصراف ۷۵ درصد مادران مصمم سقط جنین در زنجان

نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید طرح جامعی برای مسأله جوانی جمعیت داشته باشیم و از تئوری به مرحله عمل برسیم.

به گزارش  خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت با بیان اینکه باید طرح جامعی برای مسأله جوانی جمعیت داشته باشیم و از تئوری به مرحله عمل برسیم، اظهار کرد: در حال حاضر پیری جمعیت مسئله مهمی در کشور هست که هنوزهم  احساس خطر جدی در مورد این مسئله نکردیم.

وی افزود: نقشه راه جمعیت را مقام معظم رهبری مشخص کرده اند و بقیه فعالیت ها ریل گذاری شده است که برای رسیدن به این هدف که باید براساس رهنمودهای ایشان پیش برویم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر ایتکه زمان آن رسیده که وارد میدان شده و همه دستگاهها و سازمانها هماهنگی لازم را در جوانی جمعیت داشته  باشند و بصورت  جزیره ای عمل نکنند، بیان کرد: باید همه در کنار هم جمع شده و راه حلی عملیاتی برای این  قضیه در اختیار مردم گذاشت.

انصراف ۷۵ درصد مادران مصمم بر سقط جنین در زنجان

دکتر مشهود تقی‌لو، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این جلسه، به اجرای طرح نفس(نجات فرزندان سالم از سقط) در استان اشاره کرد و گفت: از آغاز اجرای این طرح تا پایان شهریور سال‌جاری، ۵۰۰ مادر مصمم به سقط در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد ۴۹۱ نفر با مداخلات صورت گرفته، از تصمیم خود منصرف شده‌اند و این نتیجه به منزله‌ی موفقیت بیش از ۹۸.۲ درصدی اجرای این طرح در استان است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان شهریورماه سال‌جاری ۱۵۸ نوزاد در طرح نفس متولد شده‌اند، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵درصد مادران شناسایی شده تا پایان شهریور ماه، تحت حمایت مالی معیشتی قرار گرفته‌اند و حدود ۷۵درصد مادران، نیز صرفا با مشاوره و دریافت آموزش‌های لازم از تصمیم خود مبنی بر سقط منصرف شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به ساختار مدیریتی طرح نفس و بیان اقدامات مختلف آموزشی-فرهنگی این دانشگاه گفت: برگزاری جلسات آموزشی معرفی طرح نفس برای حدود ۳۰هزار نفر اعم از کارکنان، مادران باردار و عموم مردم، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری طرح نفس و برگزاری نمایشگاه آثار هنری با موضوع طرح نفس از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha