آداب و رسوم کشور به جشنواره جلوه خاص می دهد

اندریا فدی نویسنده و کارگردان ایتالیایی در دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان گفت: معتقدم وقتی کشوری جشنواره‌ای اجرا می‌کند آن آداب و رسوم آن کشور است که به جشنواره جلوه خاصی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
اندریا فدی نویسنده و کارگردان ایتالیایی در حاشیه دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان با تشریح هنر پانتومیم و جایگاه آن در عرصه بین المللی اظهار کرد: پانتومیم هنری است که در آن هنرمند با حرکات بدن و دست پیام خود را به مخاطب منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر من برای ارائه هنر خود با نمایش‌کلامی عازم کشور دیگری می شدم، فهم زبان من برای بسیاری ممکن نبود، افزود: در حالی که هنر پانتومیم به گونه‌ای است که افراد می‌توانند از طریق حرکت‌های دست و بدن به پیام هنرمند پی ببرند بنابراین فهم زبان پانتومیم برای هر ملیتی با هر زبانی امکانپذیر است.

این نویسنده و کارگردان ایتالیایی با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جشنواره‌ای در زنجان گفت: حضور جوانان جویای هنر با استعدادهای خوب در رشته پانتومیم نقطه قوت این جشنواره است.

آندریا فدی خطاب به هنرمندان رشته پانتومیم گفت: اینکه هنرمندی برای خودش کار کند کافی نیست، آنان باید به روی صحنه بروند و هنر خود را عرضه کنند، اشتباهات خود را بپذیرند و بتوانند با تکرار و تمرین یک اجرای بسیار خوب و عالی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هنرهای نمایشی و پانتومیم، عشق و علاقه بسیار مهم است افزود: اگر کاری را با جان و دل قبول کنی و آن را ارائه دهی لاجرم اثری که از خود به جای خواهد گذاشت بسیار بیشتر خواهد بود.

این هنرمند ایتالیایی با بیان اینکه بنده از ۲۰ سال پیش کار پانتومیم را آغاز کرده ام  افزود: در کشور ایتالیا کسی به کارهای نمایشی به عنوان شغل نگاه نمی‌کند یعنی نگاه درآمدی به رشته‌های هنری وجود ندارد.

آندریا فدی  به اثر خود در دومین جشنواره بین المللی پانتومیم با عنوان نمایش "حیوانات دیوانه" که قرار است عصر امروز چهارشنبه ساعت ۱۵ به نمایش درآید اشاره کرد و گفت: نمایش حیوانات یک نمایش کمدی با عروسک است که ایده آن را از سفرهای بسیاری که به سراسر ایتالیا و شرکت در جشنواره‌های متعدد داشتم به دست آوردم و تلاش کردم تا پانتومیم را با عروسک بازی تلفیق کنم.

وی با یادآوری اینکه این نمایش برای همه بزرگسالان و کودکان قابل استفاده است، گفت: وقتی در کارم از عروسک استفاده می‌کنم مردم فکر می‌کنند این نمایش مخصوص بچه‌هاست در حالی که این نمایش کمدی ترکیبی از پانتومیم و عروسک است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

این هنرمند ایتالیایی ادامه داد: وقتی جوانان این جشنواره را می‌بینم که با شور و اشتیاق از من سوال‌های تکنیکی می‌پرسند بسیار خوشحال می‌شوم و دوست دارم تا آنچه در توان دارم به آنها انتقال دهم.

به گفته اندریا فدی من در جشنواره‌های متعددی شرکت کردم و معتقدم وقتی کشوری جشنواره‌ای اجرا می‌کند آن آداب و رسوم آن کشور است که به جشنواره جلوه خاصی می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha