اجرای ۴۰۰ برنامه در هفته تربیت‌بدنی و ورزش/ راه اندازی رسانه ورزش کردستان

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۴۰ طرح نیمه‌تمام ورزشی در استان به سامان رسیده گفت: در طول هفته تربیت‌بدنی و ورزش ۴۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و عمرانی به اجرا در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، آمنه غلام‌ویسی در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش به طرحهای نیمه‌تمام حوزه ورزش کردستان اشاره کرد و گفت: عمر برخی طرحها به بیش از ۱۰ سال می رسند درحالیکه کمتراز۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

غلام ویسی ادامه داد: سالن چندمنظوره ورزشی ۱۲۰۰ نفری بانه از طرحهای قدیمی و نیمه‌تمامی بود که امسال تکمیل شده که قرار هست در سفر قریب الوقوع رییس جمهور به استان افتتاح شود.

وی از بهره برداری فاز اول مجموعه ورزشی حسن‌آباد سنندج تا پایان سال خبرداد و گفت: فاز دوم آن نیز سال آینده افتتاح می شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان به سهم بانوان در حوزه ورزش قهرمانی و مدال‌آوری کردستان اشاره کرد و تصریح کرد : نقش ویژه بانوان در توسعه ورزش استان غیرقابل انکار است.

آمنه غلام ویسی ایجاد پارک ورزش بانوان در شهرستانهای استان را یک ضرورت برشمرد و گفت: بانوان کردستانی به فضاهایی اختصاصی نیاز دارند که بتوانند آزادانه و با فراغت خاطر به فعالیتهای ورزشی بپردازند.

وی اظهار داشت: ۳۳ تیم ورزشی کردستان شامل بانوان و آقایان در لیگ‌های کشوری فعالیت می کنند و دراین راستا با جدیت تمام بدنبال جذب حامی بخش خصوصی هستیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان ورود تیم اقتصادی استانداری و ورود شخص استاندار کردستان در بحث جذب حامی مالی تیمهای ورزشی کردستان را قابل تقدیر دانست و گفت : حمایت مالی شرکت پنجره آسمان و لاستیک بارز از تیمهای استان اقدامی ارزشمند بوده و درصدد تعمیم این حمایت به دیگر صنایع و افزایش تعداد تیمهای ورزشی هستیم.

آمنه غلام‌ویسی سرانه فضای ورزشی کردستان را ۷۰ صدم متر اعلام کرد و افزود: این آمار در کشور ۸۰ صدم متر است که در صورت اتمام طرحهای عمرانی نیمه‌تمام استان، سرانه ورزشی کردستان افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه از بهره برداری از ۶ طرح از جمله پنج زمین چمن ورزشی با ۱۰۰ میلیارد ریال در استان همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش خبرداد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان از فعالیتهای روشنگرانه اصحاب رسانه کردستان در ارتقای کمی و کیفی ورزش استان کردستان تقدیر کرد و گفت: راه اندازی رسانه ورزش کردستان از جمله برنامه‌هایی است که بزودی عملیاتی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha