ظرفیت ساخت فیلم سینمایی در استان را داریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: ما ظرفیت ساخت فیلم سینمایی در استان را داریم، ولی موانع ها بخصوص در خصوص بودجه مشکل ساز در این امر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، امراله حسنی شامگاه روز سه شنبه(۲ آبانماه) در آیین تجلیل از پیشکسوتان هنر استان زنجان با بیان اینکه باعث و بانی این آیین ارزشمند، صندوق اعتباری هنر است، اظهار کرد: مدیرعامل این صندوق  با نگاه به استان ها و شهرستان ها در سراسر کشور برای تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر حاضر می شود و استان زنجان سومین استان است‌.

وی افزود: برگزاری چنین برنامه هایی زمینه ساز این است که از میراث معنوی بزرگان حوزه فرهنگ و هنر بهره بیشتری بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت های بالایی است، بیان کرد: این استان زادگاه بزرگانی همچون شیخ اشراق و بزرگان عصر معاصر در طول تاریخ بوده است.

حسنی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در این استان گفت: استان زنجان با وجود تعداد بیشتری از هنرمندان فقط یک نشان درجه هنری دارد که متعلق به استاد کلامی است.

وی با بیان اینکه علت اصرار به دریافت درجه هنری، برای ارتقای سطح علمی هنرجویان و هنرمندان است، اظهار کرد: در شهر و استان زنجان توانایی لازم را داریم تا در دانشگاه رشته ای ایجادی شود که نیازمند هیات علمی از  مراکز علمی و آموزشی و دارندگان نشان های درجه یک هنری است.

این مسئول با بیان اینکه ما ظرفیت ساخت فیلم سینمایی در استان را داریم، افزود: موانع ها بخصوص در خصوص بودجه مشکل ساز در این امر شده است که خواهشمندیم در این حوزه همکاری بیشتری برای رشد جوانان استان صورت گیرد.

حسنی در ادامه با اشاره به فعالیت های صندوق اعتباری هنر، بیان کرد: صندوق اعتباری هنر در ۲ سال اخیر فعالیت های  و گشایش های زیادی صورت گرفته و عضویت در استان افرایش یافته است.

شایان ذکر است: در آیین تجلیل از پیشکسوتان استان ۲۰ پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان و سایر مسئولین استانی تجلیل شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha