۲۴ درصد داوطلبین انتخابات مجلس در زنجان ایثارگر هستند

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: از مجموع ۳۷۴ شرکت کننده در انتخابات نمایندگی مجلس در استان زنجان ۸۸ نفر ایثارگر بوده که حدود ۲۴ درصد شرکت کنندگان را تشکیل میدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ابوالفضل رفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با بیان اینکه در ۱۱ اسفند ماه سال جاری دو انتخابات دوازدهمین دوره نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در پیش است، اظهار کرد: با اشاره به اهمیت انتخابات و تاثیر آن در سرنوشت کشور  در راستای منافع ملی انتظار میرود رسانه ها تحلیل های مناسبی را را در رابطه با اهمیت انتخابات و تاثیر آن در کشور داشته باشند.

وی بیان کرد: انتخابات یکی از ارکان اصلی نظام مردم سالاری دینی است و انتخابات یکی از مهمترین  جلوه های  این رکن است و موجب تقویت مردم سالاری خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، با بیان اینکه در این دوره از انتخابات استان زنجان چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد، اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات پیش بینی ها و سازماندهی های لازم صورت گرفته است و طبق زمان بندی ستاد انتخابات از مجموع ۳۲ فرایندی  تا روز رای گیری در قانون پیش بینی شده، تاکنون ۱۰ فرآیند انتخابات در استان اجرا شده است.

رفیعی با بیان اینکه در ثبت نام اولیه ۷۶۰ نفر از هم استانی ها ثبت کرده بودند، افزود: پس از اتمام مهلت یک هفته‌ای و صحت مدارک ارسالی ثبت نام نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی،  ۳۷۴ نفر از حوزه‌های انتخابیه استان ثبت نام خود را نهایی کردند که افزایش ۶۰ درصدی داوطلبان نسبت به دوره گذشته انتخابات مجلس، داشته است‌.

وی با بیان اینکه از مجموع ۳۷۴ داوطلب در سطح استان ۳۳۲ نفر داوطلب مرد و ۴۲ نفر داوطلب خانم برای این دوره ثبت نام کرده اند، گفت: بیشترین ثبت نام کنندگان با تعداد ۸۳ نفر در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال و سپس رده سنی ۴۵ تا ۵۰ سال با ۷۱ داوطلب قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، ادامه داد: همچنین از مجموع شرکت کنندگان در انتخابات ۸۸ نفر ایثارگر بوده که حدود ۲۴ درصد شرکت کنندگان را تشکیل میدهند.

رفیعی با اشاره به تعداد کاندیداها در حوزه انتخابیه های استان زنجان، اظهار کرد: حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۲۲۰ نفر، حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه ۵۸ داوطلب،حوزه ماهنشان و ایجرود ۶۱ داوطلب و همچنین در حوزه خدابنده نیز ۳۵ داوطلب ثبت نام کرده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هیئت های اجرایی انتخابات از بین معتمدین که شامل اقشار مختلف در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، بازار و...است، افزود: ۱۸ آبان اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس است که توسط هیات‌های اجرایی که شامل هشت نفر معتمدین اصلی و 5 نفر معتمدین علی البدل است خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، همچنین از نام نویسی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری  از ۱۴ آبان به مدت یک هفته، خبرداد و تاکید کرد: بر این اساس  داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری میتوان شخصاً یا بوسیله نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، می­توانند از طریق مراجعه به فرمانداری مرکز استان حوزه انتخابیه یا وزارت کشور اقدام به ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha