عامل مسمومیت اخیر دانش‌آموزان زنجانی استنشاق بوی «مرکاپتان» بود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در رابطه با عامل مسمومیت اخیر دانش آموزان زنجانی در مدارس گفت: بر اساس نتایج اولیه استنشاق بوی «مرکاپتان»؛ عامل مسمومیت اخیر تعدادی از دانش‌آموزان زنجانی در مدارس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ابوالفضل رفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به عامل مسمومیت اخیر دانش آموزان زنجانی، اظهار کرد: بر اساس نتایج اولیه به عمل آمده؛ آن چه که در چند روز اخیر در زنجان رخ داده است مربوط به ماده‌ «مرکاپتان»، ماده ویژه تزریق لوله‌های گاز بوده که توسط شرکت گاز برای متوجه شدن بوی گاز ناشی از نشتی، مورد استفاده قرار گرفته بود.

وی افزود: در غرب زنجان، بشکه‌های خالی این ماده رها شده بود که ضایعات فروشی اقدام به آتش زدن آن کرده بود. در کف بشکه‌ها، مقداری از این ماده بر جای مانده بود که با آتش زدن، بوی نامتبوع ناشی از آن در مدارس نزدیک نیز احساس شده بود. طبق گزارش اولیه، انتشار بوی گاز عامل مسمومیت اعلام شده بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، تاکید کرد: استنشاق این بو به هیچ عنوان منجر به بروز مشکل برای دانش‌آموزان نمی‌شود و جای هیچ نگرانی نیست.

گفتنی است: دادستان زنجان نیز  به موضوع مسمومیت دانش آموزان ورود و برای فردی که در پاکسازی بشکه‌ها کوتاهی کرده بود، پرونده تشکیل داده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha