فاز نخست خط انتقال پساب به شهرک های صنعتی زنجان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با اشاره به عملیات فاز نخست احداث خط انتقال پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهر زنجان به ۳ شهرک صنعتی زنجان،گفت: این طرح به طول ۶۰ کیلومتر اجرا می شود که فاز نخست آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، علیرضا جز قاسمی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات فاز نخست احداث خط انتقال پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهر زنجان به شهرک های صنعتی نوآوران، شهید شهریاری و اشراق، اظهار کرد: با تکمیل این طرح واحد های صنعتی زنجان از آب پایدار و مطمئن برخوردار می شوند.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۷۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان اختصاص یافته است که به مرور و در قالب هزینه انشعاب از واحدهای صنعتی اخذ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: این طرح به طول ۶۰ کیلومتر اجرا می شود که فاز نخست آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جز قاسمی بیان کرد: این شرکت از پساب تصفیه شده فاضلاب در تصفیه خانه زنجان، ۴۰ لیتر در ثانیه به شهرک صنعتی نوآوران، ۴۰ لیتر در ثانیه به شهرک صنعتی اشراق و ۱۲۰ لیتر در ثانیه نیز به شهرک صنعتی شهید شهریاری تخصیص می یابد.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح، سالانه بیش از ۶ میلیون متر مکعب در مصرف آب های زیرزمینی زنجان صرفه جویی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تاکید کرد: در حال حاضر ۴۵ تا ۵۰ هزار متر مکعب پساب در شبانه روز آماده تحویل به واحدهای صنعتی استان بوده که این میزان در افق طرح، به ۷۵ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.

جزءقاسمی گفت: هم اکنون جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب به عنوان یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در شهرهای زنجان، ابهر، دندی، ماهنشان و زرین آباد انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت تصفیه فاضلاب به عنوان یک صنعت پیشرفته با اتّکا به دانش بومی متخصصین داخلی در استان زنجان فعال بوده و به تدریج به تمامی مناطق استان گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha