کد خبر: 206665
۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۴۲

محدودیت هدفمند

چین از کودکان در فضای آنلاین محافظت می‌کند
محدودیت هدفمند

چین به تازگی قوانینی برای محافظت از افراد زیر سن قانونی در فضای سایبری منتشر کرده که تمرکز آن بر مشخص کردن محتوای آنلاین سالم و افزایش حمایت قضایی به نفع افراد زیرسن قانونی است.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)در اوایل ماه جاری شورای دولتی چین مجموعه قوانینی برای حفاظت از افراد زیر سن قانونی منتشر کرد که از یکم ژانویه ۲۰۲۴ میلادی اجرایی می‌شود. این اسناد به تلاش‌ها برای قانونمندسازی محتوای آنلاین، حفاظت از اطلاعات خصوصی و جلوگیری از اعتیاد به اینترنت میان این گروه پرداخته است.

در پایان ماه ژوئن ۲۰۲۳ میلادی تعداد کاربران اینترنت چین ۱.۰۸ میلیارد نفر تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۹۱ میلیون نفر از این جمعیت بالای سن قانونی بودند.

هرچند این گروه سنی از مزایای اینترنت بهره می‌برند، اما با ریسک‌های مختلف آن مانند قرار گرفتن در معرض محتوای غیرقانونی و مخرب، اعتیاد به اینترنت و قلدری سایبری قرار دارند.

برای برطرف کردن این چالش‌ها در اسناد موجود یک فصل کامل به تنظیم مقررات محتوای آنلاین، مشخص کردن انواع اطلاعات آنلاینی که رشد سالم نوجوانان و کودکان منجر می‌شود، اشاره شده است.

شیان جی یکی از مقامات عالی دادستانی خلق چین همچنین اعلام کرد: مقامات این سازمان براساس قوانین حفاظت دادستانی و قضائی و فضای مجازی پاک و ایمن برای خردسالان فراهم می‌کنند.

در همین راستا به گفته یو سن وزارت آموزش چین (MOE)، این سازمان در راستای قوانین جدید، آگاهی در زمینه سواد دیجیتال را توأمان با دوره‌هایی مانند اطلاعات و فناوری برای افراد زیر سن قانونی افزایش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha