بازداشت شاهدان دروغین دادگاه در گلستان

با تلاش حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان شبکه گسترده شاهدان دروغین در ۶ حوزه قضایی استان شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اعضای این شبکه در قالب ۶ باند در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، آق قلا ، علی آبادکتول و خان ببین ، شاهدان دروغین را ساماندهی کرده بودند که با حضور در دادگاه‌ها و دادسراهای استان، در ازای دریافت پول،به نفع یکی از طرفین دعوی، شهادت دروغ می دادند.

وی افزود: ۱۲ سرکرده این ۶ باند که با یکدیگر در ارتباط بودند، شناسایی و دستگیر شده اند و تحقیقات بیشتر برای شناسایی دیگر اعضای این شبکه ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان درباره نحوه شناسایی این شبکه گفت: کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان چند ماه پیش زمان رصد ورودی دادگستری گرگان به رفت و آمد چند نفر که به عنوان شاهد در دست کم ۲۰ پرونده به عنوان شاهد حاضر شده بودند، مشکوک شدند.

آسیابی افزود: در ادامه اقدامات اطلاعاتی، ۳ سرکرده آنان شناسایی و همه دستگیر شدند .

وی ادامه داد: سرنخ های به دست آمده در تحقیقات از این سه نفر ، کارشناسان حفاظت و اطلاعات استان را به ۵ باند دیگر از شاهدان دروغین در شهرهای گنبدکاووس، علی آبادکتول ، خان ببین ، آزادشهر و آق قلا رساند که به صورت شبکه ای با اعضای این باند در گرگان ،افراد را ساماندهی و به متقاضیان برای شهادت دروغ ، معرفی می کردند.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته هر ۱۲ نفر سرکرده این باندها در استان دستگیر شدند و تحقیقات برای شناسایی اعضای این باند ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه از اقدامات ویژه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان برای برخورد با کارچاق کن‌‎ها و شاهدان دروغ هم در استان خبر داد و بیان کرد: برای تسهیل در شناسایی این متخلفان، نیروهای ویژه حفاظت و اطلاعات در همه حوزه های قضایی استان مستقر شده اند.

آسیابی با بیان این که سامانه ۱۵۸۰ پل ارتباطی مردم با حفاظت و اطلاعات دادگستری است افزود: مردم در تماس با این سامانه می توانند ، کارچاق کن ها ، شاهدان دروغین و تخلف های احتمالی که در دادگستری و سازمان های تابعه قوه قضاییه مشاهده می کنند اطلاع دهند.

وی افزود: این سامانه با هدف سهولت دسترسی مردم به حفاظت و اطلاعات و تنگ کردن عرصه بر سودجویان و متخلفان راه اندازی شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha