احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب مجوعه‌ سازی تا پایان سالجاری

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا پایان سال جاری ۱۰ هزار واحد در قالب مجموعه سازی مسکن روستایی در کشور احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
مجید جودی، در نشست مشترک با معاونین بنیاد مسکن استان زنجان و مدیران شهرستانی با بیان اینکه این استان  در خصوص انبوه‌سازی و مجموعه‌سازی مسکن روستایی جزو استان‌های برتر کشور است و به عنوان الگو شناخته شده است، اظهار کرد: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی ‌در استان زنجان با ۵۶ درصد، بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه  تا پایان سال جاری ۱۰ هزار واحد در قالب مجموعه سازی مسکن روستایی در کشور احداث خواهد شد، افزود:  پیش‌بینی می‌شود این میزان سال آینده به ۲۰ هزار واحد برسد، که این امر تأثیر به‌سزایی در تولید مسکن و درآمد پایدار خواهد داشت.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در راستای طرح نهضت ملی مسکن، سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث می‌شود، ادامه داد: اگر بتوان سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی احداث کرد، تاثیر بسیاری در حوزه تولید مسکن خواهد داشت.

جودی با اشاره به اینکه همچنین  پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور نوسازی ‌و مقاوم‌سازی شود، بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، درصدد هستیم تسهیلات ویژه‌ای به تکمیل واحدهای نیمه‌تمام اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری بنیاد مسکن کشور مقاوم سازی همه واحدهای مسکن روستایی تا سال ۱۴۱۰ است، افزود: با توجه به فعالیت‌های خوب بنیاد مسکن استان زنجان پیش‌بینی می‌شود این استان زودتر از این هدف‌گذاری مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی را به پایان برساند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha