شهرک صنعتی شماره ۲ در بانه احداث می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در راستای جبران کمبود زمین صنعتی در بانه شهرک صنعتی شماره ۲ در این شهرستان احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، بختیار خلیقی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان ویژه شهرستان بانه، اظهار داشت: سرانه زمین صنعتی در کردستان ۱۱ متر مربع و این میزان در میانگین کشوری ۱۸ متر مربع است.

وی افزود: با توجه به پایین بودن سرانه زمین صنعتی در استان باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای در خصوص خرید زمین صنعتی ایجاد شود که سرمایه گذار با خیال راحت اقدام به سرمایه گذاری کند.

خلیقی تاکید کرد: در راستای جبران کمبود زمین صنعتی در بانه یک زمین در کنار شهرک صنعتی در نظر گرفته شده که به عنوان شهرک صنعتی شماره ۲ خریداری و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به کمبود زمین صنعتی در بانه اشاره کرد و گفت: کمبود زمین صنعتی در بانه بیش از شهرستان‌های دیگر استان است و برای جبران کمبود زمین صنعتی به دنبال خرید زمین هستیم.

خلیقی مهمترین دغدغه تولیدکنندگان را تأمین ارز، مسائل و مشکلات مالیاتی و تأمین تسهیلات دانست و بیان داشت: لازم است تا تولید کنندگان در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ حمایت شوند.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات واحدهای شهرستان بانه در زمینه ارائه خدمات در زمینه گاز رسانی، آب و برق است و این مشکلات توسط صاحبان این واحدها مورد بحث قرار گرفت.

خلیقی با اشاره به اینکه مصوبات جلسات کارگروه رفع موانع تولید حکم قانون را دارند ابراز داشت: مصوبات در کمترین زمان ممکن اجرا می‌شوند و به نوعی لازم‌الاجرا هستند و در صورت اجرا نشدن، پیگیری می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان کرد: در راستای تحقق شعار سال در سال مهار تورم و رشد تولید مشکلات و مسائل ۱۵ واحد کشاورزی، صنعتی، معدنی و خدماتی در بانه بررسی شد که این مشکلات به صورت بازرسی میدانی بررسی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha