نسل جوان با ایده های نو آینده محیط زیست را روشن می کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با توجه به به خطر افتادن حیات وحش و تنوع زیستی، نسل جوان می توانند با ارائه ایده های نو و طرح های عملی، راه روشنی برای آینده محیط زیست فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، در مراسم تجلیل از نوجوان نخبه زیست محیطی استان که در مسابقات جهانی مقام آورده بود گفت: دانش آموزان و نوجوانان این استان سفیران و حافظان اصلی محیط زیست هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به چالش های زیست محیطی همچون تغییر اقلیم، تنش های آبی و به خطر افتادن حیات وحش و تنوع زیستی این نسل جوان با ارائه ایده های نو و طرح های عملی می توانند راه روشنی برای آینده محیط زیست فراهم کنند.

اقبال حمیدی به مناسبت ها و مراسمات زیست محیطی در دنیا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: پرسنل و کارشناسان محیط زیست تمام تلاش خود را در راه حفاظت از سرمایه های ملی خواهند کرد اما صیانت و نگهداشت انفال الهی با حضور حداکثری مردم انجام پذیر خواهد بود.

حمیدی از برنده شدن نوجوان اهل کردستان در سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست ابراز خوشحالی کرد و از تمامی دانش آموزان خواست در این راه پیش قدم باشند.

گفتنی است ایلیا رسنی نوجوان ۱۴ ساله در طرح بازی های رایانه ای موفق به دریافت جایزه ملی محیط زیست کشور شد که افتخاری بزرگ برای استان بود که این نوجوان در رابطه با طرح بازی های رایانه ای و نوشتن کتاب در این زمینه اخذ کرد.

در پایان این مراسم جوایزی به این دانش آموز و سایر دانش آموزان برتر استان کردستان اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha