اهمیت توجه به «حقوق بیمار» در تحقق اهداف انطباق در مراکز درمانی

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست شورای انطباق دانشگاه، بر اهمیت توجه به حقوق بیمار در تحقق اهداف انطباق در مراکز درمانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمود نجابت» در این نشست که صبح امروز، هفدهم آبان برگزار شد، توجه به دو محور مهم حقوق بیمار و مسایل ساختاری را در پیشبرد اهداف انطباق در مراکز درمانی، حائز اهمیت خواند.

او بر اهمیت آگاهی بخشی مناسب نسبت به موازین انطباق و همچنین ضرورت اهتمام در این زمینه در مراکز درمانی تاکید کرد.

مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با بیان اهمیت توجه به موازین انطباق در ساختار مراکز درمانی اظهار کرد: لازم است موضوع انطباق از سوی مدیران ارشد مجموعه مورد حمایت قرار گرفته و مسوولان میانی نیز در پیاده سازی ان بکوشند.

دکتر نجابت اختصاص امتیاز به موارد رعایت موازین انطباق در مراکز درمانی را دیگر راهکار موثر در تحقق اهداف این حوزه برشمرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به پیگیری های این معاونت در زمینه تحقق اهداف انطباق در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تاکید کرد: حتی در انجام کارهای درمانی جزئی نیز باید بکوشیم به اصل انطباق توجه داشته باشیم.

دکتر «مهرداد شریفی» برخورد با تبلیغات غیرمجاز مراکز زیبایی در فضای مجازی را از دیگر اقدامات مجموعه درمان دانشگاه در راستای حفظ حریم و حقوق بیماران عنوان کرد.

همچنین دکتر «افشین امینی» سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه بر اهمیت تلاش برای تحقق اصول حرفه ای و رعایت اصول اعتقادی در کنار یکدیگر، در حوزه انطباق تاکید کرد و این امر را مستلزم مدیریت صحیح دانست.

مسوول امور انطباق و موازین شرعی در دانشگاه نیز در خصوص رعایت حریم و پوشش در اتاق های عمل موضوعاتی را مطرح کرد.

«زهرا تابنده» با بیان اینکه در حوزه انطباق باید از عادی انگاری مسایل پرهیز شود، گفت: توجه به این امر موجب رفع برخی نگرانی های بیماران می شود.

در این نشست که با حضور اعضای شورای انطباق دانشگاه و مسوولان بیمارستان های شهید دوران، ایران و مسلمین برگزار شد، نحوه رعایت موازین انطباق در این بیمارستان ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha