کلاهبرداری 40 میلیون ریالی از طریق سایت واسطه گر در فریمان

فرمانده انتظامی شهرستان فریمان از شناسایی 2 متهم که از طریق یک سایت واسطه گر خرید و فروش کالا و با ترفند دریافت بیعانه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت طبنا از خراسان رضوی فریمان سرهنگ" جواد ابراهیمی" بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان فریمانی در خصوص کلاهبرداری از وی از طریق یک سایت واسطه گر خرید و فروش کالا، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


وی افزود: در بررسی های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فروشنده از طریق یک سایت واسطه گر اقدام به درج آگهی با موضوع فروش دستگاه برش چوب کرده که در ادامه مالباخته جهت خرید دستگاه به پیشنهاد فروشنده مبلغ 40 میلیون ریال به حساب اعلامی به عنوان بیعانه واریز می کند و پس از آن فروشنده دیگر پاسخگو نبوده است.


سرهنگ ابراهیمی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی 2 متهم را در این زمینه شناسایی و مبلغ واریزی به حساب شاکی عودت داده شد.


این مقام انتظامی در پایان هشدار داد: آشنایی با افراد ناشناس در بستر فضای مجازی و پیرو آن اعتماد بی مورد و انجام معاملات بدون احراز هویت طرفین معامله و مکتوب و امضاء نشدن قرارداد و اسناد تعهد آور، منجر به سوء استفاده توسط متهمان و نهایتاً منجر به وقوع کلاهبرداری می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha