راه اندازی ۲۳۸ خانه هلال در استان زنجان/ اجرای نذر خدمت ۶  توسط هلال احمر زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  با افتتاح خانه هلال روستای زاغج در شهرستان خدابنده،  شمار خانه های هلال استان  به ۲۳۸ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی در حاشیه افتتاح خانه هلال روستای زاغج شهرستان خدابنده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با افتتاح این خانه هلال شمار خانه های هلال احمر استان به ۲۳۸ رسید، اظهار کرد: هدف از راه اندازی خانه های هلال ارائه خدمات به هموطنان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی، ترویج و ارتقای فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی است و در تلاش هستیم تا از طریق خانه های هلال خدماتی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی، دارویی و درمانی با توجه به رسالت و اهداف جمعیت هلال‌احمر ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه این روستا یکی از روستاهای مستعد شهرستان خدابنده است که برای ارائه خدمات به هموطنان مرکزیت ۶ روستا خواهد بود، افزود: در این روستا و روستاهای اطراف با محوریت خانه هلال با ارائه آموزش و سازماندهی نیروها اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد در کمترین زمان می توانیم خدمات شایسته‌ای را ارائه دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه باید در حوزه  پیشگیری سهم بیشتری داشته باشیم، بیان کرد: در تلاش هستیم در مناطق شهری و روستایی با راه‌اندازی خانه هلال نقش مهمی داشته باشیم تا آموزش و سازماندهی را محقق کنیم.

اجرای ششمین طرح ملی "نذر خدمت" توسط هلال احمر استان زنجان

هاشمی در ادامه همچمین به اجرای ششمین طرح ملی "نذر خدمت" اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان زنجان با استفاده از ظرفیت خیرین، داوطلبان و پزشکان در مناطق متاثر از خشکسالی و کم برخوردار خراسان جنوبی اجرا می کند.

وی با اشاره به هدف اجرای این طرح گفت: امسال اجرای این طرح با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم برخوردار، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای متاثر از خشکسالی شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح ملی نذر خدمت ۶ با رویکردهای خدمات زیست محیطی و آب رسانی، خدمات سلامت محور، محرومیت زدایی، آموزش و توانمندسازی عملیاتی می شود، افزود: در بخش خدمات زیست محیطی و آب رسانی اقدام به تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار در روستاهای مهدی آّباد و دوچاهی، در بخش سلامت محور با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص اقدام به ویزیت و ارائه داروی رایگان با محوریت روستای چاه داشی خواهیم کرد.

هاشمی با اشاره به رویکرد طرح توانمند سازی و آموزش که با استفاده از ظرفیت داوطلبان متخصص دوره های مهارتی برای ارتقای اشتغال برگزار میشود، بیان کرد: در بخش محرومیت زدایی نیز توزیع بسته های معیشتی، بهداشتی، لوازم التحریر میان دانش آموزان، پتو و کفش  در مناطق و محلات کم برخوردار شهرستان نهبندان انجام می شود.

وی با بیان اینکه این طرح از ۲۳ تا ۲۶ آّبان ماه جاری در استان خراسان جنوبی عملیاتی می شود و پس از آن، طرح ملی "نذر خدمت" در روستاهای کم برخوردار و متاثر از خشکسالی زنجان به مرحله اجرا خواهد رسید، تاکید کرد:  برای اجرای مطلوب طرح نذر خدمت جمعیت هلال احمر استان زنجان، در انتظار کمک های مردم نوعدوست، نیکوکار و خیر برای رفع مشکلات هموطنان  هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطر نشان کرد: علاقمندان می توانند مبالغ نذری خود را اگر چه اندک به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۷۷۷۷۷۴ نیات خاص هلال احمر واریز کرده و فیش واریزی خود را به هلال احمر زنجان در بلوارکشاورز واحد داوطلبان تحویل دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha