بزرگداشت هفته قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بزرگداشت هفته قرآن و عترت، هدف عالی و نهایی همه فعالیت های فرهنگی در دانشگاه را نیل به روح آموزه های قرآنی و دست یافتن به «انسان طراز قرآن» دانست.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمدحسین انباردار» گفت: با توجه به نامگذاری هفته قرآن و عترت دانشگاه ها از هجدهم تا بیست و چهارم آبان هر سال، این معاونت امسال نیز برنامه های متعدد و متنوعی را برای بزرگداشت این هفته ارزشمند تدارک دیده است.

او ادامه داد: عطر افشانی مقبره شهید گمنام در پردیس دانشگاه، برگزاری محافل انس با قرآن در واحدهای تابعه و خوابگاه های دانشجویی و حرم حضرت شاهچراغ(ع)، برگزاری مراسم دعای ندبه، طرح ختم صلوات و دعای فرج، برپایی ایستگاه صلواتی و برگزاری مسابقه کتابخوانی بخش هایی از این برنامه ها به شمار می روند.

این مقام مسوول در دانشگاه، برنامه های دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری دوره آموزشی تجوید، دیدار رییس دانشگاه و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با دانشجویان برگزیده قرآنی و برگزاری سخنرانی با موضوع مسأله فلسطین را به عنوان دیگر بخش های طراحی شده برای این هفته نام برد.

دکتر انباردار گفت: هر چند که پرداختن به موضوع قرآن و اندیشیدن در مفاهیم ناب این هدیه آسمانی، صرفا ویژه این هفته نیست و تفکر و تدبیر در این آیات روشن باید در تمام لحظات زندگی و حیات ما جاری باشد، اما نامگذاری چنین هفته ای می تواند باعث شود تا فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها به صورت متمرکز و منظم تر ادامه یابند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اظهار کرد: قرآن و مفاهیم ارزشمند آن تنها راه حل مشکلات و معضلات اجتماعی و فردی بشر امروزی به شمار می رود و در واقع نشر و ترویج فرهنگ قرآن، می تواند به صلح جهانی و باز شدن گره های کور دنیای ما منجر شود.

دکتر انباردار با تقدیر از فعالیت های مدیریت فرهنگی دانشگاه، کسب هشت مقام نخست و مستمر در مهمترین و معتبرترین رویداد قرآنی وزارت بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز را نشانه ای از نفوذ روح پاک قرآن و آموزه های این کتاب بزرگ در این مرکز آموزش عالی پزشکی دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha