ایران بزرگترین بانک خون بندناف منطقه است

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان کشور گفت: ایران برای نگهداری نمونه‌های خون بندناف از تانک های داخلی و تکنولوژی بومی استفاده میکند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان کشور در جمع خبرنگاران گفت: بانک عمومی هزینه ای از خانواده ها دریافت نمی‌کند و خانواده ها هم هزینه ای نمی‌گیرند اما در بخش نگهداری بانک خصوصی این سلول های بنیادی، خانواده ها هزینه ای اولیه به مبلغ ۸ میلیون تومان و هر ساله بابت شارژ ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می کنند.

ضرایی تاکید کرد: ایران از آمار جهانی عقب نیست و بزرگترین بانک خون منطقه است.

وی ادامه داد: در کشورهای آسیایی، نمایندگی جمع آوری نمونه از کشورهای ترکیه، ترکمنستان، رومانی ، عراق، افلانستان، اردن ، نروژ ،کانادا، انگلستان امارات و عمان با کشورهای اروپایی است که در کشور ما نمایندگی بصورت بومی مدیریت می‌شود.

مدیر عامل شرکت بن باخته های کشور تصریح کرد: از تعداد ۲۰۵ هزار ۱۰۰ نمونه دریافتی، یک هزار ۵۰۰ نمونه از استان گلستان است.

وی افزود: سالانه ۲۵ هزار نمونه جدید ذخیره سازی می شود که پیش بینی میکنیم این آمار تا پایان سال به ۲۲۰ هزار نمونه برسد.

ضرایی اذعان داشت: در حال حاضر بانک خون عمومی ظرفیت کمی دارد به همین خاطر تعداد نمونه ها کمتر است.

مدیر عامل شرکت بن باخته های کشور تصریح کرد: آگاهی سازی یک امر بسیار مهم است برای درمان برخی از بیماری های صعب العلاج بوده که در این روش با تکیه بر توانایی داخلی و جوانان ایرانی توانسته‌ایم به رشد خوبی دست یابیم.

وی در پایان اشاره کرد: در بحث تحریم، بحث تامین تانک های نگهداری نمونه ها بوده که در کشور تولید شد و از تانک های ذخیره سازی تولید داخل استفاده می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha