کشف و معدوم سازی یک و نیم تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در داراب

رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب از کشف و معدوم سازی بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «سجاد رضایی» با اعلام این خبر گفت: کارشناسان بهداشت محیط این شبکه در راستای اجرای ماده ۱۴ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد خوراکی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته را که طی سه ماه گذشته از سطح عرضه جمع آوری شده، با حضور نمایندگان دادستانی و شهرداری در سایت دفع زباله شهرداری داراب تخلیه و معدوم کردند.

او سلامت و امنیت غذایی شهروندان را اولویت شبکه بهداشت و درمان داراب عنوان کرد و افزود: در سه ماه گذشته تعداد ۷۰ مورد شکایت بهداشتی از شهروندان در زمینه تهیه و توزیع مواد غذایی، منازل و اماکن عمومی در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شده است که تعدادی از این موارد پس از اخطارهای لازم و عدم رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب در پایان با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان داراب به صورت مستمر در قالب گروه های بازرسی از مراکز عرضه و تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید می کنند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha