کد خبر: 207351
۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
هفته کتاب فرصتی برای معرفی توانمندی ادارات در ترویج کتابخوانی است

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: هفته کتاب فرصتی برای معرفی توانمندی ها و گزارش عملکرد نهادها و ادارات در عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، عیسی فلاحی در جلسه هماهنگی سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی استان کردستان اظهار داشت: برای روز های هفته کتاب برنامه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین تجلیل و قدردانی از نویسندگان، ناشران و مروجان کتاب و کتابخوانی تدارک و برنامه ریزی شده است.

فلاحی افزود: ما معتقدیم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را نباید تنها به هفته کتاب خلاصه نمود ما در طول سال برنامه ها و رویدادهای فرهنگی و ترویجی از جمله جایزه کتاب سال و اهدای کتاب به مراکز و کتابخانه های عمومی روستایی و حاشیه شهر در برنامه داشته ایم.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به شعار امسال هفته کتاب «آینده خواندنی است» عنوان کرد: در اولین روز هفته کتاب که با عنوان کتاب، دانش‌آموز، آینده نامگذاری شده ابتدا در مدارس سطح استان و هنرستان دخترانه هنرهای زیبای شهر سنندج زنگ کتاب نواخته می شود و با همکاری کانون پرورشی فکری مسابقه نقاشی کتاب، کودک، غزه در میان دانش آموزان مدارس برگزار خواهد شد.

عیسی فلاحی تصریح کرد: در روز دوم که به عنوان کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است از سه کتابفروشی نمونه و فعال در سطح استان قدردانی و از سوی شهرداری المان های شهری با موضوع کتاب در سطح شهر سنندج نصب و جشن کتاب با همکاری کتابخانه عمومی به منظور تجلیل از کتابداران فعال کتابخانه های عمومی شهری و روستایی برگزار خواهد شد.

فلاحی دیگر برنامه های هفته را اینچنین تشریح کرد: برگزار دوره آموزشی ویژه کتابداران کتابخانه های عمومی کانون های مساجد، گلباران مزار نویسندگان نامی سطح استان، همایش پیاده روی دوستداران کتاب در آبیدر سنندج و برگزاری آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال کردستان و اهدای کتاب و عیادت از کودکان سرطانی یکی از بیمارستان های شهر سنندج از دیگر برنامه های این دوره هفته کتاب است.

وی نکوداشت نویسندگان و مولفین نامی استان را از دیگر برنامه های شاخص این دوره هفته کتاب استان عنوان کرد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی شتابدهنده های عرصه کتاب و کتابخوانی و معرفی هفت سفیر کتاب در شهر سنندج و شهرستان های تابعه، افتتاح بوستان کتاب در شهر سنندج و نامگذاری یکی از معابر شهر سنندج هفتمین پایتخت کتاب ایران به نام یکی از نویسندگان معاصر شهر سنندج و معرفی و نمایش کتب تازه های نشر بصورت بنر در سطح شهر سنندج از جمله مهمترین برنامه های هفته کتاب استان کردستان است.

عیسی فلاحی با اشاره به هزینه بالای خرید کتاب تصریح کرد: پویش اهدای کتاب در سطح شهرستان ها و مرکز استان برای تامین منابع کتابخانه های عمومی کم برخورداربه ویژه کتابخانه های عمومی روستایی راه اندازی و نمایشگاه کتب انتشارات سمت در دانشگاه کردستان دایر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha