ارائه خدمت درمانی به بیش از 2 هزار مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امم خمینی(ره) خراسان جنوبی، گفت: با استقرار قرارگاه جهادی الکفیل در مرکز استان تاکنون هزار و ۵۰۰ مددجو خدمات دندانپزشکی رایگان دریافت کرده‌اند و به 2 هزار و 500 نفر از مددجویان این نهاد ارائه خدمت درمانی داده می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، اردوی جهادی درمانی فرهنگی قرارگاه الکفیل با عنوان درمانگاه سیار شهید دکتر سید احمد رحیمی از روز سه‌شنبه ۲۳ آبان در سالن پردیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برپا شد.

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در این باره گفت: قبل از حضور این گروه جهادی براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد غربالگری شدند تا در این چهار روز خدمات درمانی لازم به آنها ارائه شود.

وی ادامه داد: با استقرار قرارگاه جهادی الکفیل در مرکز استان تاکنون هزار و ۵۰۰ مددجو خدمات دندانپزشکی رایگان دریافت کرده‌اند.

وی گفت: قرارگاه جهادی الکفیل از روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه فعالیت خود را در سالن پردیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آغاز کرد و تا عصر امروز این خدمات ادامه دارد.

*خدمات رایگان ۱۵۰ پزشک و دندانپزشک به نیازمندان خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۱۵۰ پزشک و دندانپزشک در این گروه جهادی ادامه داد: این پزشکان از ۲۰ استان کشور گرد هم آمدند تا خدمتی شایسته به نیازمندان ارایه شود، علاوه بر این ۱۰۰ نفر دستیار دندانپزشکی از دانشجویان دانشکده علوم پزشکی بیرجند هم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: این خدمات شامل دندانپزشکی در همه سطوح اعم از جراحی، کشیدن، ترمیم، پر کردن و عصب کشی بوده و ۷۰ یونیت از ساعت هشت صبح تا پاسی از شب به طور مرتب خدمات ارایه کرده است.

عرب با اشاره به اینکه قرارگاه جهادی الکفیل متشکل ار نخبه‌های حوزوی و دانشگاهی است افزود: جامعه تحت حمایت این نهاد به ویژه در هزینه‌های دندانپزشکی به دلیل گران بودن خدمات، مشکلات زیادی دارند لذا فعالیت گروه جهادی الکفیل در کاهش هزینه‌های درمان مددجویان تاثیر بسزایی داشته است.

وی بیان کرد: بخش چشم پزشکی نیز در اداره کل کمیته امداد استان واقع در خیابان بهشتی فعال بوده که خدمات معاینه چشم، تعیین نمره عینک و انتخاب فِرم انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: همچنین خدماتی در زمینه بیماری‌های زنان، گوش و حلق و بینی، پوست و مو، عفونی و بیماری‌های داخلی توسط متخصصان از سوی این گروه جهادی ارایه شده است.

وی افزود: مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور دیروز از فعالیت‌های این قرارگاه جهادی در بیرجند بازدید کرد و در روزهای گذشته استاندار خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی و دیگر مسئولان به این گروه جهادی خدا قوت گفتند.

استاندار خراسان جنوبی در این بازدید گفت: با توجه به سطح خدمات این گروه، هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد تا با حضور دوباره کادر درمانی، افراد بیشتری از مددجویان تحت حمایت و اقشار محروم از خدمات درمانی لازم بهره‌مند شوند.

جواد قناعت افزود: با توجه به هزینه‌های بالای مترتب بر خدمات دندانپزشکی، حضور این گروه جهادی، کمک بسیار خوبی به نیازمندان استان است و تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها به ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات دهی این گروه را تسهیل کرده که جای تقدیر دارد.

مسئول گروه جهادی درمانی الکفیل هم گفت: این اردو در آستانه سالروز میلاد حضرت زینب (س) و با همراهی ۱۵۰ دندانپزشک و پزشک و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی از ۲۰ استان کشور برگزار شد و ۱۰۰ نفر از دستیاران دندانپزشکی که از دانشجویان دانشکده علوم پزشکی بیرجند هستند نیز خدمت رسانی کرده‌اند.

سید امیر عبدالملکی افزود: با تیم پشتیبانی و تاسیسات در مجموع حدود ۳۰۰ نفر در این گروه به نیازمندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند تصریح کرد: خدماتی که در این برنامه به مراجعان ارائه می‌شود شامل دندانپزشکی در تمامی سطوح اعم از کشیدن، ترمیم، پر کردن، عصب کشی‌ و نیز خدمات چشم پزشکی شامل معاینه، انتخاب فریم و تحویل عینک، خدمات تخصصی زنان، خدمات گوش، حلق و بینی، پوست و مو، عفونی، داخلی و سایر موارد است.

مسئول گروه جهادی درمانی الکفیل گفت: قرارگاه جهادی الکفیل متشکل از نخبه‌های حوزوی و دانشگاهی است که در این اردوی چهار روزه به مردم خراسان جنوبی خدمات ارائه کردند.

همچنین پروفسور "مهدی بلالی مود" پدر علم سم‌شناسی ایران و همسرش دکتر "مریم خوردی" متخصص دندانپزشکی اطفال از سرآمدان عرصه علمی و پژوهشی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به خراسان جنوبی سفر کرده‌اند در بازدید غیر منتظره به سالن پردیس دانشگاه رفتند و به اعضای کادر درمانی و دست اندرکاران این اردوی جهادی خدا قوت گفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha