تحویل ۷ هزار واحد مسکن روستایی تا پایان سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سهمیه استان زنجان در بخش مسکن روستایی در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای امسال حدود ۷ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است که تحویل داده خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران ،با بیان اینکه سهمیه  استان زنجان در بخش مسکن روستایی در طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال، ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی است، اظهار کرد: تاکنون  هشت هزار و ۵۰۰ واحد آن تحویل داده شده است. 

وی ابراز کرد: ۱۱ هزار واحد مسکونی باقیمانده از سهمیه، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای امسال حدود ۷ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است که تحویل داده خواهد شد. 

مدیرکل  بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه ساخت و تحویل واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و یک میلیون واحد مسکونی در طرح ملی جوانی جمعیت و مهاجرت معکوس روستاها بر عهده بنیاد مسکن است، افزود: سهمیه استان زنجان ۲۰ هزار قطعه زمین است که دو هزار هکتار از زمین‌های روستایی که در محدوده شهرها هستند باید الحاق شود. 

خواجه ای با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده حدود ۶۲۰ هکتار زمین در شهرهای اطراف استان شناسایی شده است،بیان داشت: تسهیلات  در بخش مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومانی پرداخت شود، اما هنوز این تسهیلات به بانک‌های عامل ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه این نهاد برای خانه کردن جامعه هدف خود برنامه ریزی و مدیریت لازم را دارد، اظهار کرد: تامین مسکن برای اقشار کم درآمد از اولویت های اصلی بنیاد مسکن به شمار می آید، اظهار کرد: ساخت ۶۵۰۰  واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن واگذار شده است.

افتتاح پروژه ۵۴ واحدی خرمدره همزمان با سفر رئیس جمهور به زنجان

این مسئول با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون احداث ۲ هزار واحد مسکونی آغاز شده و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی می باشد، افزود: همزمان با سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان ، پروژه ۵۴ واحدی نهضت ملی خرمدره با ۶ بلوک و در مساحتی بالغ بر ۶ هزار و ۴۰۲ متر مربع و همچنین فاز اول پروژه گلشهر زنجان (۶۴ واحد مسکونی از ۳۶۸ واحد ) افتتاح خواهد شد و به متقاضیان تحویل داده می شود.

خواجه ای با اشاره به اینکه، هزار و ۱۰۶ واحد برای متقاضیان نهضت ملی در شهرستان ابهر در حال ساخت است، تصریح کرد: از این تعداد ۵۰۶ واحد با پیشرفت متوسط ۶۰ درصد در شهرهای هیدج و صائین قلعه در حال تکمیل و تعداد ۶۰۰ واحد در شهر ابهر در حال انعقاد قرارداد و انتخاب پیمانکار است.

وی همچنین به پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان به اشاره کرد و گفت: این پروژه در حال حاظر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، که هم اکنون ۶۴ واحد از این پروژه در مراحل پایانی بوده و به زودی افتتاح خواهد شد.

این مسئول در پایان بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان در خصوص اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و  و افزود: باید همه دستگاه های ذی ربط و خدمات رسان در فراهم کردن و و ایجاد زیرساخت ها در اجرای پروژه های مسکن پای کار باشند تا پروژه ها به موقع به مردم واگذار شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha