رونمایی از مستند شهید مدافع سلامت در شیراز

در نشست هم اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اصحاب رسانه از مستند شهید مدافع سلامت مریم رحیمی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،در نشست هم اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اصحاب رسانه از مستند شهید مدافع سلامت مریم رحیمی رونمایی شد.


ابراهیم بیانی گفت: این مستند ۴۷ دقیقه‌ای به زندگی این پرستار فداکار که در ایام کرونا با وجود بارداری ارائه خدمت به بیماران را ترک نکرد و خود نیز به دلیل ابتلا به کرونا به درجه رفیع شهادت نائل شد، می‌پردازد و به زودی از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.
وی همچنین از برگزاری دو رویداد فرهنگی-هنری تا پایان امسال خبر داد و گفت: هشتمین همایش بین المللی شعر ایثار با محوریت شهدای غزه، بهمن ماه امسال به میزبانی شیراز و با حضور شاعرانی از ایران و دیگر کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار منطقه ۵ کشور نیز با حضور هنرمندان استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، یزد، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در شیراز برگزار خواهد شد.
بیانی افزود: این نمایشگاه در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط، مجسمه، پوستر و کاریکاتور برگزار می‌شود.
وی همچنین با تقدیر از همکاری اصحاب رسانه بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت رسانه‌های استان در ترویج فرهنگ شهید و شهادت و نیز پیگیری مطالبات ایثارگران تاکید کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در ادامه به پاسخگویی پرسش‌های اصحاب رسانه پرداخت و در خصوص مشکلات بیمارستان جنت و ارائه خدمات به جانبازان اعصاب و روان فارس گفت: از ۴۲ هزار جانباز استان فارس ۱۰ درصد جانباز اعصاب و روان هستند که درحال حاضر ظرفیت بیمارستان جنت برای ارائه خدمات به این جانبازان کمیل است.
بیانی افزود: به منظور رفع این مشکل با ساخت ساختمان جدید در بیمارستان جنت ظرفیت کنونی به ۱۰۰ تخت خواهد رسید.
وی با تقدیر از همکاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس در تکمیل بیمارستان‌های اعصاب و روان جنت و قطع نخاعی سلمان فارسی، گفت: با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌ها امور عمرانی این دو بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی همراه بوده است و امیدواریم با تامین اعتبار حدود ۲۵ میلیارد تومانی تا پایان امسال شاهد افزایش تخت و بهبود خدمات ارائه شده به جانبازان اعصاب و روان و قطع نخاع در استان باشیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: به منظور ارتقا خدمات درمانی ارائه شده به جانبازان، بیمارستان عمومی ۵۰۰ تخت خوابی امام حسین (ع) در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به فارس کلنگ زنی شد که با موافقت رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بنا شد ۱۰۰ تخت برای جانبازان اعصاب و روان اختصاص یابد تا علاوه بر جانبازان استان فارس، به استان‌های همجوار نیز خدمات ارائه شود.
بیانی افزود: این بیمارستان با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و با تامین اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی ساخت از محل فروش املاک بنیاد شهید و هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی نیز برای تجهیز ظرف حدود سه سال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha