برگزاری پنجمین اردوی فرهنگی کتابخوانی عشایری در شهرستان لامِرد

پنجمین اردوی عشایری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لامرد و کتابخانه عمومی شهید زارعی علامرودشت در روستای عشایری و بدون کتابخانه منطقه گلدشتِ این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، این برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و با همکاری واحد امور عشایر شهرستان لامرد، مدارس واقع در طرح و اداره آموزش و پرورش منطقه علامرودشت و با حضور ۷۰ نفر دانش‌آموز از مدارس رایان گلدشت، شهید نریمانی حسین‌آباد و مدرسه کمیل انجیربند در مدرسه رایان گلدشت همراه با ویژه برنامه‌های متنوع قصه‌گویی، کتابخوانی، نمایش خلاق، بازی و سرگرمی، شعرخوانی و کتابخوانی و... برگزار شد.

در ابتدای برنامه کودکان ترک‌زبان گلدشتی خوش آمد گفتند، اجرای نمایش دانش‌آموز و معلم توسط دانش آموزان مدرسه گلدشت و نمایش آقا و خانم کتابدار توسط خانم رفیعی مسئول کتابخانه شهید زارعی علامرودشت و همکار فرهنگی کتابخانه بخشی از برنامه‌ها بود. مسابقات مختلف ویژه کودکان پسر و دختر عشایری شوق انگیز بود. مداحی، قصه‌گویی، کتابخوانی و... برنامه‌هایی بود که توسط دایی امید اجرا شد. اهدای جوایز به ۴۰ نفر از افراد حاضر و کودکان دختر و پسر عشایری شور و شوقی برانگیخت و برنامه پس از دو ساعت و نیم سادگی و صمیمیت و نشاط به پایان رسید.

اردوهای عشایری و اردوی کتابداران در روستاهای بدون کتابخانه بخشی از برنامه‌های فرهنگی است که کتابخانه‌های عمومی شهرستان لامرد جهت گسترش کتابخوانی و عدالت فرهنگی در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌نمایند.پنجمین اردوی عشایری نیز در منطقه عشایری گلدشت برگزار گردید. منطقه گلدشت شامل سه روستای عشایری ترک زبان از ایل قشقایی می‌باشد که در بخش علامرودشتِ لامرد واقع شده است.برگزاری پنجمین اردوی عشایری در شهرستان لامِردبرگزاری پنجمین اردوی عشایری در شهرستان لامِرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha