ضرورت به روزرسانی کتابخانه های دانشگاهی در حوزه پژوهش

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست اندیشه ورزی کتابداران و اطلاع رسانان پزشکی دانشگاه، بر ضرورت به روزرسانی کتابخانه های دانشگاهی در حوزه پژوهش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمد هاشم هاشم پور» گفت: کتابخانه ها، چنانچه خود را با شرایط علمی روز و نیاز اطلاعاتی پژوهشگران تطبیق ندهند، مخاطبان خود را از دست می دهند.

او با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی و روز کتابدار، بر توجه مسوولان کتابخانه های دانشگاه در تهیه بهترین منابع علمی و ارایه کارامدترین خدمات اطلاع رسانی پزشکی مورد نیاز مخاطبان تاکید کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه، همچنین از تقویت حمایت های همه جانبه گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه از کتابخانه دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی، خبر داد.

رییس گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز با اشاره به ضرورت نقش آفرینی کتابداران در حوزه پژوهش گفت: انقلاب دیجیتال باعث شده که پژوهشگران در هر مکانی، به اطلاعات دسترسی پیدا کنند و کمتر به مکان کتابخانه مراجعه کنند، بنابراین کتابداران نباید تنها به مراجعه محققان به کتابخانه بسنده کنند.

دکتر «نیلوفر برهمند» افزود: کتابداران و اطلاع رسانان پزشکی، باید برای ارتباط با پژوهشگران، شناخت نیازهای اطلاعاتی آنان و همچنین طراحی و بازاریابی خدمات خود، برنامه ریزی و تلاش کنند.

همچنین جمعی از کتابداران و اطلاع رسانان حاضر در این نشست، موضوع «کتاب، نقش های جدید برای کتابداران پژوهشی و برآورده کردن انتظارات برای پشتیبانی پژوهش» را ارایه و در این زمینه هم اندیشی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha