گلستان پیشرو در طرح مردمی کاشت درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: گلستان طی اولین سال اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از ظرفیت ۶۷ نهالستان دولتی و خصوصی استانی پیشرو در این عرصه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ حمید سلامتی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با دستور رئیس جمهور محترم در خصوص کاشت یک میلیارد درخت در کشور استان گلستان در سالجاری با تولید ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نهال نهال در قالب این طرح مردمی آماده غرص در مکان های جانمایی شده می‌باشد.

وی با اشاره به جنگلی بودن بسیاری از مناطق استان و تجدید حیات جنگل های هیرکانی تصریح کرد: ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نهال گونه‌ جنگلی آماده و ۳ میلیون نهال هم برای مناطق بیابانی و مرتعی گلستان تدارک دیده شده است.

سلامتی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح و تولید نهال در استان از ظرفیت ۶۰ نهالستان خصوصی و ۷ نهالستان دولتی استفاده شده که با ورود مصمم بخش خصوصی گلستان بعنوان استانی پیشرو در این بخش طرح در کشور مطرح است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: در اجرای این طرح به منظور اجرای صحیح آن توزیع نهال‌ها مکان محور و دارای شناسنامه خواهد بود که با ثبت در سامانه «ساتک» به مراحل کاشت و داشت نهال‌های تحویل شده توسط کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان نظارت می‌شود.

وی بیان داشت: برش های شهرستانی کاشت نهال های تولیدی در تمام شهرستان های گلستان انجام شده و ۱۱ آذر ماه امسال در سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در سراسر کشور آغاز می‌شود.

سلامتی افزود: دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌ها، عموم مردم و بهره‌برداران برای استفاده از نهال تولید طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دراستان باید درخواست‌های خود را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها ارائه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha