سه شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در فارس راه‌اندازی می‌شود

استاندار فارس ازساخت سه شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در استان فارس خبر داد و خواستار سرمایه‌گذاری در این بخش شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،استاندار فارس با اشاره به مساله کمبود برق شهرک‌های صنعتی، گفت: یکی از مصوبات هیئت دولت، ساخت سه شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در شهرستان‌های ایزدخواست، سورمق و بوانات است که هر کدام با ظرفیت ۵٠٠ مگاوات، فعالیت خواهند کرد و از کسانی که توانمندی دارند درخواست داریم در این شهرک‌ها سرمایه گذاری انجام دهند.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه راه‌های تامین منابع مالی نباید فقط به بانک‌ها و منتظر تبصره‌های مجلس نشستن محدود شود، گفت: تعداد موسساتی که تامین منابع مالی را به عهده می‌گیرند، خوشبختانه افزایش چشمگیری داشته است و ما سعی می‌کنیم از این موسسات کمک بگیریم.
وی در ادامه به بحث مولدسازی اشاره کرد و گفت: بحث مولدسازی قرار نیست فقط توسط سازمان‌های دولتی صورت گیرد. اگر بانک‌ها بعضی شعبه‌هایشان را که در مناطق گران‌قیمت قرار دارند بفروشند و آن‌ها را در مناطق ارزان‌تر ایجاد کنند، می‌توانند این مابه‌التفاوت را به عرصه تولید آورده و از آن استفاده کنند که این امر می‌تواند خیلی کارآمد و موثر باشد.

استاندار فارس در خصوص استفاده از پساب در شهرک‌های صنعتی گفت: خوشبختانه پساب مورد نیاز برای استفاده از شهرک‌های صنعتی شیراز خریداری شده و وارد این شهرک‌ها هم شده و قابلیت استفاده دارد. این چیزی است که در کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاملا علمی و کاربردی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha