اجرای طرح ضربتی بازرسی از بوفه مدارس در شیراز

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، از اجرای طرح ضربت بهداشت محیط با هدف نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی در بوفه های مدارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «کمال فخرپور» با اعلام این مطلب گفت: در راستای نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مدارس و بوفه های تغذیه، برنامه بازرسی ضربتی از سوی ۲۶ بازرس در قالب ۱۳ تیم بازرسی انجام شد.

او افزود: بازرسی ها از مدارس در طول سال تحصیلی ادامه دارد و با مدارسی که ضوابط بهداشتی را رعایت نکنند برابر مقررات برخورد می شود.

مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب نیز در این باره گفت: با توجه به اهمیت سلامت دانش آموزان و تاثیر مستقیم آن بر کیفیت آموزش و نشاط آنان، بازرسی از ۹۷ مدرسه و ۴۱ بوفه مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

مهندس «محمدحسین کیانفر» افزود: در پی بازدیدهای انجام شده، ۳۱ مدرسه که دارای مشکلات بهداشتی هستند به اداره آموزش و پرورش معرفی و پیگیری برای رفع نواقص و مکانبه با مدیران این مدارس انجام می شود.

او با تاکید بر توجه دانش آموزان و والدین آنها بر رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی در محیط مدرسه، اضافه کرد: والدین و دانش آموزان در صورت مشاهده مشکلات بهداشتی در مدرسه و بوفه مدارس می توانند از طریق مدیریت مدرسه و سامانه ۱۹۰ ارتباط مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha