ورزشکاران الگو و مروج فرهنگ پهلوانی فرزندان ایران هستند

استاندار گلستان در مراسم تجلیل از قهرمانان فرا ملی استان، ورزشکاران را الگو و مروج فرهنگ پهلوانی فرزندان ایران زمین دانست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گرگان؛ علی محمد زنگانه استاندار گلستان در آئین تجلیل از قهرمانان فرا ملی استان(جهانی، آسیایی و پارا آسیایی ۱۴۰۲) که با حضور سردار قربانی، رییس فدراسیون تیراندازی کشور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: ما یک راه طولانی را در استان در پیش داریم و باید در ورزش چه در بُعد همگانی و چه در بُعد قهرمانی و پهلوانی آن بپردازیم.

زنگانه تصریح کرد: این توجه جامع و همه جانبه است که به ما کمک می کند به تمام اهداف و سیاست هایی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، برسیم.

وی با بیان این مطلب تاکید کرد: ورزش قهرمانی باید در شأن مردم استان گلستان باشد که هست.

استاندار گلستان تصریح کرد: جوانان ما با استعدادهایی که دارند نشان دادند که می‌توانند برترین ها باشند و حرفی برای گفتن داشته باشند. و شاهد بودیم که درخشان‌ترین رویدادها را رقم زدند.

زنگانه خاطرنشان کرد: جوانان گلستانی هیچ چیز کمتر از دیگران ندارند و علی رقم تمام محدودیت ها که در زیر ساخت ها وجود داشته و دارد این ورزشکاران گلستانی با استعداد درخشانی که داشتند، موفقیت هایی را در میدان های ورزشی ملی و بین المللی رقم زدند و همانند یک ستاره ای درخشان، درخشیدند.

وی افزود: شما عزیزان برای این کار و رسیدن به این مرحله مشقت های زیادی را تحمل کردیدکه نشان دهنده همت بلندتان است و وظیفه خود میدانم از همه شما تشکر کنم.

این مقام مسئول گفت: تلاش های شما موجب شد، پرچم و سرود جمهوری اسلامی چشم‌ها و گوش ها را بنوازد و همه ما با همه وجود به شما افتخار می کنیم.

استاندار گلستان با تاکید به اینکه همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند اظهار داشت: مردم برای سلامتی خودشان باید ورزش را یک ضرورت بدانند.

وی خاطر نشان کرد: ورزش قهرمانی با ارائه الگوهای ورزشی موجب همگانی شدن ورزش خواهد و این جهاد دوم است که شما ورزشکاران انجام می دهید. تلاشی که شما می کنید بعنوان یک الگو در ترویج ورزش همگانی موثر است که آن هم جای تقدیر دارد.

زنگانه بیان داشت: وجود بیش از ۵ هزار شهید ورزشکار، نشان دهنده این است که ورزشکاران ما منش پهلوانی و توجه به معنویت را در سرلوحه کار خودشان دارند.

استاندار گلستان افزود: ما باید محیطی آکنده از جوانمردی، پهلوانی، تقوا، پاکدامنی و پارسایی های اخلاقی و روحی را در کنار سایر درخشندگی های دیگر ورزشکاران، بیش از گذشته داشته باشیم.

مقام عالی دولت در استان گفت: ورزشکاران ما ثابت کردند در جایی که نیاز بوده ایثار و اجتناب داشتند وبا مسابقه ندادن با کشور جعلی و رژیم صهیونیستی، حاضر شدند از رسیدن به مدال دست بردارند اما به وظیفه ی اخلاقی، اسلامی و ایرانی خود عمل کنند.

زنگانه با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی ما ، به ورزش بعنوان یک بُعد فرهنگی متعالی نگاه می‌کنیم، گفت: یک ورزشکار آگاه می تواند یک سفیر بسیار خوبی در میدان های ملی و بین المللی باشد و در زنجیره تعاملات انسان، در محیط های اجتماعی یک نردبان برای تکامل است. که این بُعد مورد توجه است.

وی در پایان با بیان اینکه بیش از ۵۵ پروژه یا افتتاح شده یا در حال افتتاح است، افزود: در سال ۱۴۰۱ جمعیت مدال آوران ورزشی استان ۱۴۴ درصد رشد داشته و تداوم این رشد را در نیمه اول ۱۴۰۲ با دو برابر افزایش شاهد بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha