افزایش ۳.۶ میلیون تنی تولید گندم در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از افزایش ۳.۶ میلیون تنی تولید گندم در استان خبر داد و گفت: کشاورزان کردستان امسال تولید گندم با کیفیت و انبوه داشتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، پیمان اسکندری در مراسم جشن شکرگزاری گندم در بیجار اظهار داشت: ستون برگزاری این مراسم کشاورزان هستند که با تمام مشکلات تولید گندم با کیفیت و انبوه داشتند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات در بخش کشاورزی به تحریم ظالمانه بر می‌گردد و کشورهایی هستند که در مقابل این تحریم‌ها تاب‌آوری را نداشتند اما ملت ایران در سایه مدیریت رهبر معظم انقلاب توانستند در حوزه غذا، نهاده‌ها و کشاورزی که تحریم هستیم رشد تولید داشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان به افزایش تولید گندم اشاره کرد و بیان داشت: تولید گندم در استان کردستان افزایشی به میزان ۳.۶ میلیون تن داشته است و در حالی که بسیاری از استان‌های کشور کود شیمیایی پاییزه را نتوانستند تأمین کنند اما این مهم در استان کردستان رقم خورد.

اسکندری گفت: ده هزار تن کود در سال ۱۴۰۲ جذب شده و اتفاقات خوبی رقم خورده است و نتیجه این‌ها و بارندگی بسیار خوب موجب تولید با کیفیت و انبوه گندم شده است.

وی اعلام کرد: همه عوامل دست به دست هم داد تا این اتفاق در استان رقم خورد و شاهد تولید انبوه گندم در کشور باشیم.

اسکندری از افزایش میزان مصرف بذر توسط کشاورزان خبر داد و بیان داشت: در بحث بذر سال گذشته ۲۰ هزار تن مصرف داشتیم امسال این میزان ۳۴ هزار تن رسیده است که این نشان از بالا رفتن توان کشاورزان دارد و امیدواریم امسال هم شاهد بارندگی خوبی باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: چهار صد هزار هکتار از اراضی مبارزه با افت سن و علف هرز را داشتیم و تسهیلات ادوات کشاورزی چهار درصد به کشاورزان پرداخت شده که این مهم بی سابقه است.

وی ادامه داد: مشکلاتی هم در بحث تسهیلات و ادوات وجود دارد و در بحث پرداخت مطالبات گندم کاران مشکلاتی بود و امیدواریم در سال اینده این مشکلات بر طرف شود.

اسکندری به اهمیت صدور اسناد کشاورزی اشاره و تصریح کرد: از کشاورزان می‌خواهیم در خصوص صدور اسناد کشاورزی تلاش کنند و ادارات سمت و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی همکاری کنند تا اراضی‌ها سند دار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha