لزوم اعطای ارفاقات قانونی به متهمین واجد شرایط

رئیس کل دادگستری استان کردستان در دیدار با قضات محاکم تجدیدنظر استان بر لزوم توجه به اتقان آرای قضایی، همچنین سرعت در رسیدگی به پرونده ها و اعطای ارفاقات قانونی به متهمین واجد شرایط تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، حجت الاسلام حسینی در بازدید از محاکم تجدیدنظر استان کردستان ضمن بازدید از شعب، با تعدادی از مردم ملاقات نمود و سپس در جلسه ای با سرپرست و قضات این مجتمع شرکت نمود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام حسینی در دیدار با قضات محاکم تجدیدنظر استان بر لزوم توجه به اتقان آرای قضایی و همچنین سرعت در رسیدگی به پرونده ها تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این دیدار اظهار داشت : درخواستهای ماده ۴۷۷ باید حداکثر ظرف مدت ۲ ماه بررسی شود و پرونده های معوق و مسن در زمان مشخص مختومه شود.

وی خطاب به قضات محاکم تجدید نظر بر لزوم اعطای ارفاقات قانونی به متهمینی که واجد شرایط هستند تاکید کرد و گفت : برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه باید با جدیت در دادگستری استان اجرایی شود.

وی همچنین بر لزوم برخورد قاطع قضات با متهمین سابقه دار و مرتکبین جرایم خشن تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این بازدید دستورات لازم را جهت رفع مشکلات و نیازهای کارکنان مجتمع قضایی دادگاه‌های تجدید نظر استان صادر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha