ضرورت آمادگی در حوادث طبیعی توسط آحاد جامعه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان، گفت: باتوجه به حادثه خیز بودن کشور ایران میطلبد که همه آحاد جامعه هر لحظه آمادگی برای مقابله درست و سریع با حوادث را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، عباس بابایی روز سه شنبه در بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در مدرسه پسرانه شهید احمد مهدودی با بیان اینکه کشور ایران در شرایطی قرار گرفته است که مخاطرات طبیعی در آن غیر قابل اجتناب است، اظهار کرد: کشور ایران را ۴۰ نوع مخاطرات طبیعی تهدید میکند که بخش قابل توجهی از آنها در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان زنجان نیز روی گسل زلزله قرار دارد، افزود: سال گذشته بیش از ۷ هزار زلزله در سطح کشور رخ داد که ۱۸۵ زلزله بالای ۴ ریشتر بوده که این حوادث نشان میدهد که هر لحظه باید آمادگی لازم در برابر این حوادث طبیعی را داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان، با بیان اینکه در این راستا برنامه های جهت مقابله با حوادث پیش بینی شده است، افزود: آموزش های امدادی توسط هلال احمر در مدارس، ارگان ها و بین عموم جامعه مردم صورت میگیرد.

بابایی با بیان اینکه یکی از ارکان مهم جامعه را دانش آموزان و خانواده آنان تشکیل میدهند، بیان کرد: بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز در سطح کشور وجود دارد که اگر بتوانیم آموزش های مناسب را برای دانش آموزان داشته باشیم در ذهن دانش آموزان ماندگار خواهد شد.

لزوم ترویج فرهنگ ایمنی در مدارس و جامعه

در ادامه حسین میرزایی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش زنجان، با بیان اینکه این مانور بیست و پنجمین مانور سراسری در مدارس است که اجرا می‌شود گفت: هدف این مانور، افزایش توانمندی در رویایی و مقابله با حوادت طبیعی به ویژه زلزله است.

وی یا بیان اینکه شعار این مانور سراسری مدرسه ایمن جامعه تاب آور است، افزود: ترویج فرهنگ ایمنی در مدارس و جامعه تاکید می شود که تمرین همکاری و همدلی میان دانش آموزان و ارگان های امدادی در هنگام وقوع حوادث و سوانح غیر مترقبه از ثمرات این مانور است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای طرح دادرس در مدارس استان، بیان کرد: این طرح یکی از بهترین طرح ها در مدارس است که توسط هلال احمر اجرا می شود و دانش آموزان کمک های اولیه در مقابله با مخاطرات طبیعی را آشنا میشوند که اثرات این آموزش ها در جامعه کاملا مشهود است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha