اجساد مفقودی های ابهر  پیدا شد/ اطلاع رسانی بموقع در حوادث حائز اهمیت است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، گفت: پس از ۲ روز  تلاش شبانه روزی تیم های عملیاتی هلال احمر اجساد ۲ مفقودی شهرستان ابهر در ضلع شرقی ارتفاعات قله سندان پیدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به مفقودی های خراسانلو ابهر، اظهار کرد: روز دوشنبه حادثه مفقودی ۲ نفر از هموطنان توسط یکی از خانواده ها به ندای امداد جهت امدادرسانی اطلاع داده شد و هماهنگی با تیم های عملیاتی واکنش سریع و کوهستان در شهرستان های زنجان، ابهر و خرم دره انجام و به صورت آماده باش درآمدند.

وی افزود: با تشریک مساعی نیروی انتظامی و دادستانی شهرستان ابهر و مدیریت بحران ۹ تیم عملیاتی متشکل از ۲۹ نیرو و ۶ خودروی عملیاتی از روز دوشنبه /۶ آذر / اقدام به جستجو و نجات در منطقه خراسانلو کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان،تاکید کرد: بدون فوت وقت، تیم ها عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند و با شب مانی در منطقه خراسانلو و جستجوی مناطق اطراف با همکاری هیات موتور سواری مرکز استان و اهالی روستای مهستان، خراسانلو و تیم آنست این عملیات را با گسترش شعاع ادامه دادند.

هاشمی ادامه داد: شامگاه گذشته با دریافت مجوز از ریاست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور امروز تیم امداد هوایی به توجه به صعب العبور بودن منطقه به ضلع شرقی ارتفاعات قله سندان که ارتفاع آن به ۲هزار و ۹۸۴ متر می رسد، اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۶۰نیرو با ۱۵ خودروی کمک دار و آمبولانس نیز طی امروز و روز گذشته مجدد عملیات جستجو را ادامه دادند، بیان کرد: قبل از ظهر امروز ابتدا امکاناتی که مفقودان به همراه داشتند و سپس در شعاع یک کیلومتری نیز اجساد این ۲ هموطن پیدا شد.

اطلاع رسانی بموقع در حوادث حائز اهمیت است

این مسئول متذکر شد: انتظار می رود خانواده های مفقودان حادثه مفقودی را هر چه سریع تر به هلال احمر و ارگان های متولی اطلاع می دادند تا با مکانسیم و تاکتیک های عملیاتی این مفقودین، سالم به آغوش خانواده های خود بازمی گشتند.

هاشمی تاکید کرد: اطلاع رسانی چنین حوادثی در دقایق اولیه به کاهش تلفات جانی کمک قابل توجهی می کند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha