کد خبر: 208339
۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد:

برخورد قانونی با عاملین سانحه رانندگی رابر

حادثه ای که بر اثر آن ۵ تن از کادر درمان شهرستان رابر جان باختند
برخورد قانونی با عاملین سانحه رانندگی رابر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: پس از بررسی های تخصصی؛ با مقصرین احتمالی سانحه رانندگی رابر که منجر به فوت ۵ نفر از کارکنان کادر درمان این شهرستان شد؛ برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر وحیدرضا براهانی نژاد؛ در پاسخ به انتشار مطالبی در مورد حادثه روز ۶ آذر ماه جاده رابر و کشته شدن چهار نفر از همکاران شبکه بهداشت و درمان این شهرستان گفت: ضمن ابراز تاسف از حادثه دردناک پیش آمده به استحضار می رساند؛ حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۹ مرکز بهداشت شهرستان را تحت پوشش دارد، که در قالب مراکز جامع سلامت شهری، روستایی، پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت و با صدها ماموریت کاری ماهانه توسط همکاران خدوم و زحمت کش این حوزه، خدمت رسانی صورت می گیرد.

وی افزود: در این بین روستاهای اصلی، روستاهای قمر و مناطق سیاری توسط تیم سلامت به سرپرستی پزشک خانواده و در قالب ده گردشی خدمات سلامت را دریافت می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: بر اساس قرارداد پزشک خانواده که مورد تفاهم بیمه سلامت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد، ارائه خدمات حمل و نقل برای تیم سلامت شامل پزشک، ماما و دارویار به منظور ده گردشی با خودروهای استیجاری با شرایطی از قبیل نوع خودرو (پژو یا سمند)، مدل بالا، دارای معاینه فنی به روز و ... به منظور ایجاد شرایط ایمن، صورت می گیرد.

برهانی نژاد اضافه کرد: البته از سال جاری و با همت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت مردمی، خرید خودروهای کمک دار و ایمن در دستور کار قرار گرفته، قراردادها منعقد شده و پس از تحویل کارخانه که تابع زمانبندی خاص است، به منظور ده گردشی در اختیار مراکز بهداشت قرار می گیرد.


وی ادامه داد :لیکن در خصوص نوع خودرو بایستی تابع مقررات دولتی باشیم و خرید خودروهای خارجی ممنوع می باشد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: متاسفانه در حادثه اخیر راننده طرف قرارداد که خودرو ایشان شرایط قرارداد را داشته است، بدون هماهنگی اقدام به جایگزینی خودرو فاقد شرایط نموده که مورد تائید مرکز بهداشت نمی باشد. البته اظهار نظر درباره این مهم و همچنین دلایل تعداد بالای سرنشینان که ظاهرا بر اساس دستورالعمل عمل نشده است، نیاز به بررسی تخصصی توسط تیم بازرسی دانشگاه دارد که با دستور ریاست محترم دانشگاه به زودی انجام و پس از حصول نتیجه با مقصر یا مقصرین برخورد قانونی خواهد شد.

برهانی نژاد، افزود: همانگونه که ذکر گردید ماهانه صدها ماموریت کاری در حوزه بهداشت صورت می گیرد که در این سالها تعداد اتفاقات ناگوار و فوت همکاران بهداشت علی رغم حجم بالای ماموریت کاری نادر بوده است. این در حالی است که فقط در آبان ماه گذشته تعداد ۴۱۸۰ حادثه ترافیکی منجر به جرح یا فوت در استان رخ داده است که از این تعداد ۴۶ مورد با بیش از دو فوتی بوده و به طور کلی در ماه گذشته حدود ۱۰۷ نفر به دلیل تصادفات در استان کرمان فوت نموده اند. این آمار بیانگر حجم بالای تصادفات و همت همه جانبه برای اقداماتی در راستای کاهش این موارد می باشد.


وی گفت: حادثه روز دوشنبه ۶ آذر ماه مصیبتی بزرگ برای دانشگاه علوم پزشکی کرمان می باشد و مجموعه دانشگاه از این اتفاق ناگوار و شوک از دست دادن بهترین همکاران خود، عزادار می باشد. لذا بر این نکته اهتمام دارد که ضمن تلاش بیش از پیش برای ایجاد شرایط بهتر برای ماموریت همکاران خود، تمام سازمان های مسئول نیز بایستی با اقدامات موثرتر شرایطی ایجاد نمایند که از وقوع اتفاقات مشابه برای همه هموطنان عزیز پیشگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان صحبت هایش خاطرنشان ساخت: همکاران حوزه بهداشت بنا به وظیفه و همچنین پاسداشت زحمات همکاران از دست رفته، متعهد می شوند؛ که علی رغم خطرات بسیار، کماکان به ارائه خدمت در مناطق روستایی ادامه دهند، تا مردم عزیز در دور افتاده ترین نقاط از خدمات سلامت بهره مند شوند و از مردم شریف و اصحاب رسانه نیز تقاضا داریم ما را در این مهم یاری رسانند. ان شاءالله که خداوند این عزیزان از دست رفته را قرین رحمت نموده و به خانواده آنها صبر عنایت نماید./ دانشگاه علوم پزشکی کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha