اختتامیه "جشنواره فانوس" با حضور استاد داریوش ارجمند در رفسنجان+ تصاویر

آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره هنری فانوس با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان، استاد داریوش ارجمند و جمعی از مسئولان و هنرمندان در شهرستان رفسنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ هفتمین دوره "جشنواره هنری فانوس" با حضور محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان، استاد داریوش ارجمند، سرهنگ محمود مهدوی فرد مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس استان کرمان و جمعی از مسئولان و هنرمندان در شهرستان رفسنجان برگزار شد.

همچنین پس از اتمام این آیین؛ به همت شهرداری رفسنجان و اداره فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان، دورهمی هنرمندان سینما و تئاتر رفسنجان با حضور استاد داریوش ارجمند، هنرمندان جوان و پیشکسوت شهرستان رفسنجان در سالن پرتوی دانشگاه ولی عصر برگزار شد.

استاد پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون در این مراسم لازمه و ضرورت هنر را مداومت، شیفتگی، عشق و صبر دانست و گفت: انسان در طول تاریخ خودش پنج دستاورد علم، فلسفه، هنر، عرفان و مذهب را به دست آورد تا با این پنج پدیده جهان خودش را معنی کند که چتر هنر گسترده تر از همه این دستاوردهاست.

داریوش ارجمند افزود: وظیفه کسی که سمت فیلم‌سازی و بازیگری می رود این است که دنیا و تاریخ را بشناسد و ما تاریخ علم، جغرافیا، وقایع، روانشناسی، هنر، جنایت، جرم و سیاسی داریم؛ که انسان زاده همه این تاریخ ها است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان فرصت های بیشتری برای جوانان است که به این مقولات بپردازند و صدماتی هم مانند دور بودن از امکانات، شناخت و یادگیری وجود دارد ، تصریح کرد: هنر و بازیگری چیزی نیست؛ که با یک یا دو کار نتیجه بخش باشد بازیگر باید چند خصیصه داشته باشد که اولین آن عشق است اگر به این حرفه عشق ندارید آن را رها کنید.

این پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: هنر باید بیانگر هنر، وضعیت و فلسفه وجود، چرایی و چگونگی ما باشد؛ اینکه چرا به وجود آمدیم و چگونه باید در این جهان باشیم همه این چهار پدیده برای حقانیت حرفشان به سراغ هنر می آیند.

استاد ارجمند؛ هنر را یک روند بدون توقف رو به جلو دانست و افزود: بازیگری تغییر جایگاه انسان از خودش به انسان دیگری و سرنوشت تعیین نشده ای در نمایش نامه است.

این هنرمند پیشکسوت یادآور شد: وظیفه کسی که سمت فیلمسازی و بازیگری می رود؛ این است که دنیا و تاریخ را بشناسد و ما تاریخ علم، جغرافیا، وقایع، روانشناسی، هنر، جنایت، جرم و سیاسی داریم که انسان زاده همه این تاریخ ها است.

استاد ارجند؛ خاطرنشان کرد: انسان کارهایی که انجام می دهد تحت تاثیر روان شناسی است یعنی هر عملی انجام می دهد تحت تاثیر جمعیت است نفوذ به روان انسانی کار دشواری است اما در طول تاریخ هنر نمایش این کار را کرده است.

جشن امضاء پوستر جشنواره سراسری "فیلم شهرنما" برگزار شد

مراسم جشن امضا پوستر جشنواره سراسری فیلم شهرنما با حضور هنرمند پیشکسوت استاد داریوش ارجمند و مسئولین استان و شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که در سالن شهید پرتوی دانشگاه ولی عصر برگزار شد، پوستر نخستین جشنواره سراسری فیلم رفسنجان که به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان برگزار می شود؛ امضا شد.

در این آئین شهردار رفسنجان، فرماندار رفسنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.

جشنواره سراسری فیلم شهرنما با موضوع «شهر، امید و آینده» و در سه بخش داستانی،مستند و پویانمایی برگزار می شود وآخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۳٠ دی ماه امسال است.

شایان ذکر است؛ در این مراسم کانون های تئاتر و موسیقی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در حضور این پیشکسوت سینما و تلویزیون به اجرای تئاتر پرداختند.

پیش از این جلسه نیز طی بازدید کوتاهی داریوش ارجمند در بزرگترین خانه خشتی جهان با هنرمندان صنایع دستی دیدار و در پنج دری دوستی که متعلق به جمعی از هنرمندان تجسمی رفسنجان بود به گفتگو در خصوص هنر پرداخت.

در این دیدار سید محسن سجادی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و سید عباس حسینی معاون هنری شهرداری و عباس بلوچی رییس انجمن سینمای جوانان رفسنجان، استاد ارجمند را همراهی نمودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha