برگزاری مانور سراسری زلزله مدارس در بیش از ۳۰ مدرسه سیرجان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان گفت: با توجه به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس، مانور زلزله به همراه آموزش مباحث امدادی و تمرین این مباحث در بیش از ۳۰ مدرسه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجید عرب قهستانی با اشاره به ۸ آذرماه “روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس″ و شعار این روز که «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» نامگذاری شده است، بر آموزش مباحث امدادی در جامعه دانش آموزی و «شعار هر خانواده یک امدادگر» تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کرمان یکی از پرحادثه ترین استان های کشور و زلزله بیشتر حادثه تکرار شده در این استان است، افزود: به منظور آگاهی هرچه بیشتر دانش آموزان در فراگیری مباحث امدادی در مقابله با زلزله شامل پیشگیری و ایمنی، پناه‌گیری و کمک های اولیه، همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در بیش از ۳۰ مدرسه دخترانه و پسرانه این شهرستان در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان بیان داشت: در این مانورها با کمک تیم های امداد و نجات، دادرس و سحر؛ مباحث امدادی نظیر پناه‌ گیری صحیح ، نحوه خروج ایمن، کمک های اولیه، اطفا حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم،پانسمان و بانداژ، آتل بندی و حمایت های روانی به دانش آموزان آموزش داده شد و سپس دانش آموزان در قالب تیم های مذکور، مانور زلزله را اجرا کردند .

عرب قهستانی در خاتمه از همکاری نهادهای ذی ربط شهرستان شامل اداره آموزش و پرورش ، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در برگزاری این مانورها؛ تقدیر و تشکر به عمل آورد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha