جنگلکاری ۷۵ هزار هکتار در گلستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در گلستان ۷۵ هزار هکتار جنگل کاری شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ حمید سلامتی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در استان گلستان ۷۵ هزار هکتار جنگل کاری شده که ۵۰ درصد در مناطق شرقی استان از نوع سوزنی می باشد.

وی افزود: تنها ۵ درصد این مقدار از جنگل کاری ها از بین رفته که بیشترین دلیل آن چرای بی‌رویه دام بوده است.

سلامتی با اشاره به آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: در راستای اجرای دستورات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فضای سبز و پیگیری رئیس جمهور این طرح از امروز وارد مرحله میدانی کاشت نهال شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: در راستای اجرای این طرح و با توجه به کاهش سطح بیابانی استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار گونه مرتعی در شمال استان کاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار اصه نهال نیز برای مناطق جنوبی استان باتوجه به شرایط جنگلی و فضای سبز در مدت ۴ سال تولید و کاشت می‌شود.

سلامتی از طرح اجرای آبخیزداری و بیابان زدایی با ترزیق ۲۰هزار میلیارد ریال طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: این طرح از نیمه پایانی امسال طی تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی و از محل اعتبارات جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه اجرا می‌شود.

گفتنی است این مراسم صبح امروز همزمان با سراسر کشور در گرگان با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مدیران ارشد استانی در فرودگاه شهدای گرگان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha