کاشت درخت مساوی با احیای جنگل است

استاندار گلستان در آئین اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان گفت:کاشت درخت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هرچه در این راستا قدم برداریم کم است چرا که این اقدام مساوی با احیای زندگی و جنگل است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ در آئین مراسم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت علی محمد زنگانه استاندار گلستان و آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان درختی را غرس کردند.

استاندار گلستان گفت: تمام دنیا به اهمیت کاشت درخت پی برده‌اند و در مسیر توسعه کاشت درخت و احیای جنگل حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از فواید کاشت درخت و توسعه درختکاری حفظ منابع آب و خاک، پیشگیری از فرسایش خاک، پیشگیری از گسترش ریزگردها و کنترل سیلاب است.

زنگانه بیان کرد: هر هکتار جنگل‌ کاری ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متر مکعب آب را در خودش ذخیره می‌کند.

استاندار گلستان تاکید کرد: ما در شرق استان گلستان ۳۵ تن در هکتار فرسایش خاک داریم که این موضوع نگران کننده‌ای است.

زنگانه بیان کرد: یکی از آسیب‌های جدی در موضوع فرسایش خاک، ایجاد سیلاب‌ها و مشکلات منابع طبیعی، گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب جنگل‌ها است.

وی افزود: تمامی دهیاران مکلف هستند با موضوع ساخت و ساز غیرمجاز برخورد کنند و تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه خود را بلافاصله گزارش کنند.

استاندار گلستان بیان کرد: بر اساس قانون با هر دهیاری که در این مسیر کوتاهی کند برخورد قاطع خواهیم کرد.

زنگانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات نخستین سفر رئیس جمهور به گلستان بیان کرد: تمامی مصوبات باید به صورت کامل اجرایی شود.

وی گفت: لایروبی خلیج گرگان یکی از این مصوبات بود که خوشبختانه با اجرای این پروژه، امروز شاهد آبگیر شدن قابل توجه بخش اعظمی از سواحل در استان گلستان هستیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده نیز یکی دیگر از این مصوبات است که بدون کوچکترین خللی این طرح اجرایی خواهد شد.

زنگانه گفت: این طرح تمامی مجوزهای لازم را اخذ کرده و طرح به صورت کامل در آشوراده اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ اقدامی در آشوراده بر خلاف مسائل زیست محیطی نخواهد بود و ما علاوه بر مسائل زیست محیطی به مسائل اجتماعی و سلامت هم توجه کرده و خواهیم کرد و هیچ اقدامی را در جزیره آشوراده بدون رعایت ضوابط زیست محیطی اجازه نخواهم داد اتفاق بیافتد.

استاندار گلستان گفت: آشوراده روستای هدف گردشگری است و دستور رئیس جمهور باید عملیاتی شود و انشاالله عملیاتی خواهد شد.

در پایان این مراسم از خانواده مرحوم «میثم تیموری» از جنگل‌بانان خوشنام اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha