ضرورت نهادینه کردن فرهنگ حراست از درختان و منابع طبیعی کردستان

استاندار کردستان فرهنگسازی را اساسی ترین راهکار برای نگهداشت نهال‌های غرس شده و گفت: دولت زمینه های تولید و تامین کاشت درخت را فراهم کرده و ضرورت دارد که فرهنگ حفظ و حراست از درختان و منابع طبیعی در بین آحاد مردم نهادینه سازی شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور اظهار کرد: برای اجرایی شدن کاشت ۱۲ میلیون اصله درخت در استان، با توجه به مجموعه هایی که در تولید نهال داریم، ظرفیت سازی انجام گرفته است.

زارعی کوشا تصریح کرد: نهالستانهای فعال در این استان ظرفیت و قابلیت لازم برای تولید و تامین سه میلیون اصله نهال را دارند تا در پایان سال چهارم طرح مردمی کاشت درخت، شاهد تحقق این برنامه باشیم.

وی با اشاره به اهتمامی که مردم استان به کاشت نهال دارند، اضافه کرد: در زمینه نگهداری منابع طبیعی و زیست محیطی هم باید، مردم حساسیت لازم را داشته باشند.

استاندار کردستان با بیان اینکه مردم استان نسبت به فعالیت در اقدامات زیست محیطی مشهور هستند، تاکید کرد: همه باید وظیفه خود را در قبال محیط زیست انجام دهیم چرا که امانت آیندگان در نزد ماست.

زارعی‌کوشا از فرهنگسازی به عنوان مهمترین بستر و راهکار برای نگهداشت نهال‌های غرس شده نام برد و گفت: وقتی دولت زمینه های تولید و تامین کاشت درخت را فراهم می کند، باید موضوع مهمتری را مدنظر قرار داد که آن هم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حفظ و حراست از درختان و منابع طبیعی بوده که لازمه آن ورود آحاد مردم است.

وی ادامه داد: آنچه که در کردستان شاهدیم، حساسیت ویژه مردم نسبت به این موضوع است که هرچه مراقبتها و حساسیتهای مردمی بیشتر شود، اینها از هر کار و برنامه ای موثرتر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha