مانور تمرینی - آموزشی مناطق ششگانه کشور برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در کردستان از برگزاری مانور تمرینی - آموزشی مناطق ششگانه(شمال غرب) کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، جلسه هماهنگی مانور تمرینی – آموزشی مناطق ششگانه کشور "منطقه شمالغرب" با حضور مدیران عامل، مدیران بحران و پدافندغیرعامل و برخی کارشناسان حوزه‌های مرتبط صنعت آب و برق کردستان، به ریاست شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان برگزار شد.

آرش آریانژاد در این جلسه گفت: این مانور برای آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه در مناطق شش گانه کشور (منطقه شمالغرب) با هماهنگی و همکاری شرکت‌های صنعت آب و برق شمالغرب کشور، برگزار می گردد.


وی افزود: سناریوی این مانور براساس بارش برف سنگین، جاری شدن سیل و حریق در مخازن سوختی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج، تدوین گردیده و اجرا می‌شود.


رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق کردستان با اشاره به ویژگی‌های این مانور اظهار داشت: این مانور با پیش بینی سیل اجرا می‌گردد و بیش از ۱۲۸ نفر از نیروهای صنعت آب و برق استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و زنجان در این مانور مشارکت خواهند داشت.


مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان بیان کرد: ارتقای سطح آمادگی و تمرینی در شرایط بحران در مواجهه با بلایای طبیعی، اصلاح و مقاوم‌سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان از مهمترین اهداف برگزاری این مانور عملیاتی است به نحوی که مواقع بحرانی و اضطراری از استان‌های معین (شمالغرب کشور) برای همکاری و مهار بحران استفاده گردد.


مهندس آریانژاد با بیان اینکه صنعت آب و برق کردستان آمادگی لازم در برابر مخاطرات مختلف را دارد، افزود: به منظور اثربخشی مانورها، کمیته ارزیابی متشکل از همکاران شرکت‌های مادرتخصصی وزارت نیرو نیز تشکیل می‌گردد که زوایای اجرای این مانور را کاملا رصد و صحت‌سنجی می‌کنند.


وی افزود: بناست برای اجرای صحیح این مانور هفت کمیته متشکل از؛ کمیته های عملیاتی، اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی، پشتیبانی، امنیت، انفورماتیک و ایمنی، تشکیل و از ظرفیت سازمانهایی همچون: آتش نشانی، شهرداری، راهداری، اورژانس، نیروی انتظامی راهنمایی و رانندگی نیز استفاده گردد.


آریانژاد خاطرنشان کرد: زمان برگزاری مانور براساس پیش بینی های صورت گرفته ۲۱ و ۲۲ آذرماه سال جاری پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha