صلح ۳۴ درصدی پرونده‌های کارگری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بیش از ۳۴ درصد پرونده های اختلافات کارگری استان منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ حسینعلی خواجه مظفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: تعداد داخواست‌های واصله در ۸ ماهه اول سال گذشته ۳ هزار ۹۱۷ و آرای صادره ۳ هزار و ۴۵۲ بوده است اما تعداد داخواست‌های واصله در مدت مشابه امسال ۳هزار و ۲۲۰ و آرای صادر شده ۲ هزار و ۹۰۷ می باشد که نسبت به سال گذشته، کاهش ۱۸ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: این موفقیت مهم از طریق اتخاذ تصمیمات و تمهیدات لازم وحضور مستمر در بنگاه‌های اقتصادی وبرگزاری جلسات هم اندیشی باتشکل‌های کارگری وکارفرمایی استان به دست آمده است.

خواجه مظفری بیان داشت: بارعایت اصل دقت در مراجع حل اختلاف کار استان و باعنایت به آموزش های مستمر اعضای هیأت‌های رسیدگی کننده به دعاوی کارگری و کارفرمایی و همچنین بررسی و رفع مشکلات درتسهیل و تسریع رسیدگی ها، میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در این مدت نسبت به مشابه سال قبل با ۸ روز کاهش، از ۴۳ روز به ۳۵ روز تقلیل یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به رویکرد این اداره کل در مورد کاهش اختلافات کارگری وکارفرمایی، گفت: در این رابطه بیش از۳۴ درصد از پرونده های ورودی به مراجع حل اختلاف کار گلستان منجربه صلح شده و آرای سازشی صادرشده است.

وی تاکید کرد: بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های اجتماعی وزارت کار می باشد که بر اساس آن مکلف است با دریافت حق بیمه بیکاری، مقرری ماهانه به کارگران مشمول قانون کار که به طور غیر ارادی بیکار و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند، پرداخت کند.

خواجه مظفری گفت: بانظارت به موقع و پیگیری مشکلات کارگران وکارفرمایان استان گلستان درخصوص مدیریت برقراری بیمه بیکاری، اداره کل گلستان بعنوان تنها اداره درسطح کشور می باشد که از ابتدای سال تاکنون در برقراری بیمه بیکاری، سیر نزولی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در پایان یادآور شد: تعداد ۲۸۰ هزار کارگر بیمه شده مشمول قانون کار در ۴۳ هزار کارگاه مشمول قانون کار در استان گلستان مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha