گوگل عرضه هوش مصنوعی خود را به تعویق انداخت

ظاهرا گوگل به دلایل برخی ضعف‌ها رونمایی هوش مصنوعی جمینی خود را تا سال ۲۰۲۴ به تعویق انداخته‌است.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)نسل بعدی مدل هوش مصنوعی گوگل در I/O ۲۰۲۳ معرفی شد که برای رقابت با جی‌پی‌تی-۴ شرکت اپن ای آی در نظر گرفته شده است.

اکنون بر اساس گزارش اینفورمیشن، گوگل رویداد رونمایی جمینی خود را که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود لغو کرده و قصد دارد رقیب جی‌پی‌تی۴ را در ژانویه (دی-بهمن)عرضه کند. این شرکت جمینی را در I/O ۲۰۲۳ معرفی کرده بود.

گوگل در ابتدا قصد داشت تا قبل از پایان سال و در یک رونمایی غیرمعمول در زمان‌بندی بین تعطیلات  آن را معرفی کند، اما منابع گفتند که این هوش مصنوعی نسبت به سوال های غیرانگلیسی هنوز ضعیف است و این باعث شد تا سوندار پیچای، مدیرعامل این شرکت معرفی را به تاخیر بیاندازد.

جمینی می تواند طیف گسترده ای از برنامه ها را مدیریت کند و انواع مختلف داده ها مانند تصاویر و متن را برای کارهای پیشرفته تر ترکیب کند. گوگل در ماه می (اردیبهشت-خرداد)گفت: پس از تنظیم دقیق و تست دقیق ایمنی، جمینی در اندازه ها و قابلیت های مختلف در دسترس خواهد بود.

انتظار می‌رود که جمینی بهبودهایی را در زمینه هوش مصنوعی موجود و محصولات تقویت‌شده با هوش مصنوعی گوگل مانند بارد، دستیار گوگل و سرچ ایجاد کند. اما، با توجه به اهمیت این نسخه و تسلط چت جی پی تی بر فضای کنونی به نظر می‌رسد که این شرکت قصد ندارد جمینی را به سرعت عرضه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha