کد خبر: 208559
۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷

توسعه جهادی

بهسازی شبکه برق بیش از ۱۷۰۰ روستای کردستان
توسعه جهادی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در قالب طرح بهارستان، شبکه برق یک هزار و ۷۰۶ روستای کردستان اصلاح و بهسازی می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، هیوا لهونیان در خصوص جزییات اجرای طرح بهارستان مبنی بر اصلاح و بهسازی تجهیزات شبکه برق روستاهای سطح استان اظهار داشت: هدف گذاری برای ۳ سال اخیر در راستای اجرای طرح بهارستان ۸۶۴ روستا بوده که تا پایان آبان ماه سال جاری اصلاح و بازمهندسی تجهیزات شبکه ۶۹۳ روستای آن به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: طرح اصلاح، بهسازی و بازمهندسی تجهیزات شبکه برق روستایی با عنوان طرح بهارستان از سال ۱۴۰۰ توسط شرکت توانیر طراحی شد و براساس آن شرکت های توزیع برق مکلف شدند که طی یک فرآیند ۵ ساله، اهداف این طرح را عملیاتی و محقق کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: هدف از اجرای این طرح جابجایی و مقاوم سازی پایه های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستا های مشمول طرح، توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب است.

لهونیان ادامه داد: اعتبار تخصیصی این طرح تا پایان آبان امسال ۲۴۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون مبلغی بالغ بر ۲۹۱ میلیارد تومان هزینه شده و مبلغ ۵۱ میلیارد تومان آن مازاد بر اعتبار تخصیصی شرکت توانیر بوده و دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی یادآور شد: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ با تداوم اجرای طرح بهارستان در کل روستاهای استان، کلیه تجهیزات شبکه توزیع برق روستایی استان اصلاح و به طور کامل بهسازی و بازمهندسی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha